کد خبر: ۱۹۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
امسال شناسایی مبتلایان به بیماری های سل، مالاریا، سل و ایدز محور برنامه های معاونت بهداشتی است
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه ایران در زمینه کنترل بیماری های واگیر در دنیا پیشرو است، گفت: امسال شناسایی مبتلایان به بیماری های سل، مالاریا، سل و ایدز محور برنامه های معاونت بهداشتی است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح چهار طرح بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: مراکز بهداشتی را به منظور شناسایی و پیشگیری از این بیماری ها توسعه می دهیم.

وی تاکید کرد: در کشور در زمینه بیماری های غیرواگیر مانند دیابت(Diabetes) و چاقی مشکل داریم و کنترل آن هم دست وزارت بهداشت نیست و جزو معضلات دنیا است.

رئیسی توسعه مراکز کاهش آسیب ها را در کشور در دستور کار دانست و گفت: اکنون ما در این مراکز منتظر مراجعه بیماران نمی مانیم بلکه به سراغ آنها می رویم و با شناسایی مناطق آسیب پذیر و پیدا کردن بیماران در راستای کاهش آسیب ها تلاش می کنیم.

معاون وزیر بهداشت در ادامه به وضعیت بهداشتی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: آب های سطحی، فاضلاب ها و نخاله ها باید به سرعت جمع آوری تا از بروز بیماری پیشگیری شود.

وی این موارد را زمینه ساز بروز بیماری و جولان حیوانات و جوندگان موذی دانست.

رئیسی یادآوری کرد که وزارت بهداشت(Ministry of Health) و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تمام توان و امکانات در مناطق زلزله زده از بروز بیماری جلوگیری می کند.

رئیسی در ادامه آموزش و پژوهش را در حوزه کاهش آسیب ها در دستور کار وزارت بهداشت دانست و افزود: در استان کرمانشاه چند مرکز الان فعال است و در آینده ای نزدیک مراکز دیگری را اضافه می کنیم.

با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان چهار طرح بهداشتی شامل آزمایشگاه مرجع، مرکز تحقیقات بیماری های رفتاری، مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و پایگاه مشاوره زنان در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: