کد خبر: ۱۹۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 24
طرح نظام سلامت با هدف دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی شکل گرفته است و این طرح یکی از افتخارات نظام محسوب می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سند توسعه درمان تهران با تایید وزیر بهداشت آماده شد.

به گزارش شفا آنلاین، جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح بخش ارتوپدی و مراقبت‌های ویژه اورژانس(Emergency) بیمارستان شهدای تجریش که در ساختمان مرکزی این بیمارستان برگزار شد، اظهار کرد: بیمارستان شهدای تجریش یکی از مراکزمقدس محسوب می‌شود زیرا بیماران محتاج و نیازمند از سراسر کشور برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح نظام سلامت با هدف دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی شکل گرفته است و این طرح یکی از افتخارات نظام محسوب می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health) با اشاره به اینکه برخی حرف از شکست خوردن طرح تحول نظام سلامت می‌زنند، عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت متعلق به مردم است و هر خدمتی که به خاطر رضای خدا و متعلق به مردم باشد هیچوقت شکست نمی‌خورد.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت وابسته به افراد نیست و در راستای دسترسی آسان تر مردم به خدمات بهداشتی و درمانی راه‌اندازی شده است و همه در تلاشند در مقوله مدیریت هزینه این طرح اثر بخش باشد.

جانبابایی تأکید کرد: خوشبختانه در استان‌های سراسر کشور در قالب طرح تحول سلامت اتفاقات بسیار خوبی افتاده است به طوری که در مناطق محروم قبل از شروع طرح تحول تنها 5 پزشک عمومی مشغول به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بود ولی امروزه در همان شهر بیش از 25 متخصص مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه امروزه 80 درصد زایمان‌ها به صورت طبیعی و 20 درصد از آن‌ها به صورت سزارین انجام می‌شود، تأکید کرد: درمورد  بسته‌های ارائه شده  در قالب طرح تحول به صورت اتفاقی تصمیم‌گیری نشده است و پس از راه‌اندازی طرح تحول در مناطق دورافتاده مانند شهر سراوان، مرکز غربالگری سرطان و اعتیاد(Addiction) راه‌اندازی شده است به طوری که بسیاری از متخصصان این بیمارستان‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بزرگ کشور هستند.

جان بابایی با اشاره به اینکه امروزه درسراسر کشور و به خصوص در مناطق محروم 90 درصد از کارهای بیماران در مراکز درمانی شهر مربوط انجام می‌شود، گفت: تنها 10 درصد از بیماران به مراکز استان‌ها و تهران مراجعه می‌کنند.

جمعیت زیاد تهران عامل عقب افتادگی در درمان
وی با اشاره به اینکه در شهر تهران به دلیل جمعیت بیش از 13 میلیونی در بحث درمان دچار عقب‌ماندگی هستیم، افزود: ‌شهر تهران با جمعیت 13 میلیونی تحت پوشش 3 دانشگاه تهران، شهید بهشتی و ایران است و به دلیل جمعیت بالا بسیاری از شاخص‌ها شهر تهران پایین‌تر از سایر مناطق کشور است.

جان‌بابایی با اشاره به اینکه 40 درصد از مراجعه‌کنندگان شهر تهران بیماران اعزامی از شهرستان‌های سراسر کشور هستند، تاکید کرد: 2 هزار تخت در دست احداث داریم و مراکز درمانی این شهر 5 میلیون خدمات را به مردم ارائه می‌دهند.

جان‌بابایی گفت:سند توسعه درمان شهر تهران برای مراکز مانند MRI و سی‌تی اسکن به تأیید وزیر بهداشت رسیده و این سند آماده شده است.

وی یادآور شد: من امیدوارم این عقب‌ماندگی در شهر تهران هرچه سریعتر به دلیل مراجعه بیماران در سطح کشور برطرف شود و خوشبختانه با احداث بخش ارتوپد و مراقبت‌های روزانه شهدای تجریش بسیار از مشکلات برطرف می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: