کد خبر: ۱۹۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 25
در بسیاری از موارد، تعدادی از افراد حتی ممکن است متوجه نشوند که یک دوره قاعدگی یا پریود خود را از دست داده اند! اما با شروع دوران بارداری در بدن زنان، در حالت طبیعی تقریبا تمام دوره های ماهانه آن ها متوقف خواهد شد

1. قطع دوره قاعدگی یا پریود از اولین علائم بارداری:
شفا آنلاین>سلامت>به خاطر بسپارید که از دست دادن دوره قاعدگی یا پریود، یکی از اولین علائم بارداری است که بسیاری از زنان باردار<pregnant women> آن را تجربه خواهند نمود. در بسیاری از موارد، تعدادی از افراد حتی ممکن است متوجه نشوند که یک دوره قاعدگی یا پریود خود را از دست داده اند! اما با شروع دوران بارداری در بدن زنان، در حالت طبیعی تقریبا تمام دوره های ماهانه آن ها متوقف خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین:با این حال، امکان دارد دلایل مختلف دیگری منجر به از دست دادن یک دوره قاعدگی یا پریود در بانوان شود. یکی از این علل می تواند افزایش وزن ناگهانی و یا از دست دادن وزن زیاد در یک مدت کوتاه باشد که در بین عموم زنان دلیل مهمی تلقی نمی شود، اما ممکن است سبب از دست رفتن دوره قاعدگی یا پریود در این افراد شود. همچنین، در برخی موارد دیگر، وجود استرس بیش از حد در زنان نیز می تواند منجر به بروز نشانه های مشابه گردد. علاوه بر این موارد، این نکته مهم را نیز فراموش نکنید که اگر شما به طور ناگهانی انجام حرکات ورزشی را شروع کرده باشید، این حالت نیز می تواند دوره های ماهانه شما را از بین ببرد. به وجود آمدن حالت بی اشتهایی، پرخوری و یا اختلالات دیگر هورمونی هم می تواند با این مساله مرتبط باشد. همچنین، مصرف برخی از داروها، به ویژه داروهایی که برای کنترل بارداری و تولد نوزاد استعمال می شود هم می تواند تاخیر قابل توجهی در روند پریود زنان ایجاد کرده و یا آن را به طور کامل از بین ببرد. پس، به یاد داشته باشید که مشکل بدنی اساسی ندارید و داروی خاصی هم مصرف نمی کنید، از دست دادن دوره قاعدگی در بدنتان می تواند یکی از علائم اولیه آغاز دوران بارداری در زندگی شما محسوب شود.

2. نامنظمی در پریود از علائم بارداری:
باید درباره نحوه روی دادن و نظم موجود در دوره های ماهانه خود بیشتر از دیگران آگاه باشید، چون این دوره ها در بدن هر زنی از الگوی خاصی پیروی می کند. اما اگر خانم جوانی باردار شده باشد، ممکن است دوره قاعدگی یا پریود او با دوره های قبلی فرق کند و نظم موجود در این دوره ها نیز از بین برود. این تغییر می تواند در میزان ترشحات، مدت زمان و یا حتی تعداد روزهای دوره ی قاعدگی تاثیر چشمگیری داشته باشد. با این حال، فراموش نکنید که دلایل مختلف دیگری وجود دارد که می تواند تغییراتی را در روند دوره های قاعدگی زنان ایجاد کند. اگر به هر دلیلی، شما هم متوجه بروز بی نظمی و یا غیرمعمول شدن در حالت دوره های قاعدگی خود شدید، بهتر است در اسرع وقت با یک دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید ، شاید این نامنظمی از علائم بارداری شما باشد.

3. احساس حالت تهوع و استفراغ از علائم بارداری:
همانطور که می دانید یکی از نشانه های اولیه آغاز دوران بارداری، به وجود آمدن حالت تهوع و استفراغ در زنان است. بروز حالت تهوع، احساسی است که اکثر زنان در روزهای اول آغاز دوران بارداری خود آن را تجربه می کنند و بسیار هم شایع است. با این که این حالت به نام ویار صبحگاهی شناخته شده است، اما برخی از زنان حامله حالت تهوع را در هر زمان از روز و حتی در شب نیز تجربه می کنند. در دوران بارداری تقریبا بروز هر تغییر و انجام هر کاری می تواند حالت تهوع شدیدی را در مادر حامله به وجود آورد. پخت و پز، استفاده از ظروف خاص و یا حتی استشمام برخی عطرها از جمله عواملی است که سبب بروز حالت تهوع در این مادران می شود.

4. گرفتگی ناگهانی در عضلات از علائم بارداری:
گرفتگی ناگهانی عضلات که توام با احساس درد است، می تواند علامتی دیگر از علائم بارداری در بدن هر خانمی باشد. تصور می شود هنگامی که تخمک بارور شده می خواهد به دیوار رحم متصل گردد، می-تواند منجر به بروز گرفتگی ناگهانی عضلات در هفته های اول از آغاز دوران بارداری در زنان شود. جالب است بدانید که بیشتر زنان ممکن است بروز این حالت را با دردهای شروع دوره قاعدگی یا پریود خود اشتباه بگیرند. البته، به عنوان یک خانم جوان این نکته مهم را هم به خاطر داشته باشید که این احساس شاید در مواردی هم اتفاق بیافتد که فرد اصلا حامله نیست.

5. کاهش میل جنسی از علائم شایع بارداری:
هنگامی که زنی حامله می شود، بدن او بر اثر تغییرات هورمونی زیاد، نظم و ترتیب خود را از دست می دهد، که همین عامل به تنهایی می تواند باعث کاهش میل جنسی در او شود. حتی در مواردی هم ممکن است اشتیاق به رابطه جنسی به طور کلی در زنان باردار، حتی تا زمان تولد نوزاد از بین برود. البته، فراموش نکنید که دلایل مختلف دیگری، مانند خستگی زیاد، استرس، مصرف برخی داروها و یا ورزش کردن بیش از حد نیز می تواند میل جنسی را در زنان کاهش دهد.

6. ششمین علامت بارداری حساس شدن سینه ها:
به وجود آمدن تغییرات در سینه های زنان، یکی از نشانه های اولیه آغاز دوران بارداری در بدن آن ها محسوب می شود، برخی از زنان ممکن است این حساسیت را با ایجاد شدن درد در هنگام لمس کردن سینه های خود تجربه کنند. فراموش نکنید که این درد می تواند تنها در اطراف ناحیه نوک پستان ها و یا کل سینه ها باشد. به دلیل بروز همین دردها، دست زدن به سینه های زن حامله در کل دوران بارداری او می تواند کاملا ناراحت کننده باشد.

7. تغییرات اساسی در نوک سینه های زن باردار:
برخی از زنان ممکن است با ایجاد شدن تغییرات خاصی در نوک سینه های خود متوجه حامله بودنشان شوند، چون با باردار شدن فرد نوک سینه های او تیره تر و یا حتی بزرگتر خواهد شد. خانم های باردار می توانند لکه های کوچک برجسته ای را در اطراف نوک پستان های خود مشاهده کنند. علاوه بر این موارد، با آغاز دوران بارداری منطقه اطراف آرئول سینه های زنان نیز ممکن است دچار لکه های سفیدی مثل جوش شوند که نشان از باردار بودن فرد دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست، چون بروز تمام این علائم در دوران بارداری امری عادی و طبیعی می باشد.

8.هشتمین نشانه بارداری، احساس سنگینی در سینه های زن باردار:
به یاد داشته باشید هنگامی که زنی حامله می شود، تغییرات اساسی در اندازه پستان های او به وجود خواهد آمد. این تغییرات به دلیل بافت های داخلی سینه است که با شروع دوران بارداری، خود را برای مرحله شیر دادن و پرستاری از نوزاد آینده آماده می کنند. از این رو، بسیاری از زنان حامله در دوران بارداری خود ممکن است احساس سنگینی را در سینه ها تجربه کنند. پس می توان ادعا کرد که برای انجام یک زایمان خوب و تغذیه مناسب نوزاد آینده، استفاده از سینه بند مخصوص دوران بارداری برای پشتیبانی از سینه های هر زن حامله ای لازم و ضروری است.

9. تکرر ادرار از بارزترین علائم بارداری:
زمانی که زنی باردار شود، تعداد دفعات ادرار کردن در او نیز ممکن است افزایش یابد. این حالت در اکثر زنان باردار از هفته های اول آغاز دوران بارداری شروع شده و تا پایان این دوران و حتی تا زمان به دنیا آمدن نوزاد ادامه خواهد یافت، چون در کل دوران بارداری به ویژه در چند هفته اول از این دوران، بدن فرد حامله خون و مایعات اضافی را از طریق کلیه ها دفع می کند. همچنین، به یاد داشته باشید که با پیشرفت حاملگی مادر و رشد جنین داخل رحم او به دلیل فشار بیشتری که رحم بر روی مثانه وارد می کند، این احساس بیشتر خواهد شد.

10. تجمع رنگدانه ها در زیر پوست از علائم بارداری:
هنگامی که زنی باردار شود، ممکن است لکه های تیره رنگی بر روی پوست او نمایان گردد که حاملگی او را اطلاع همگان می رساند. در اکثر زنان، شیوع این لکه های رنگی، نشانه ای از باردار بودن آن ها است. به این لکه های رنگی ماسک حاملگی و یا ملاسما نیز گفته می شود و پیدایش آن ها در طول بارداری، به دلیل ترشح مقدار زیادی از melanotropin در بدن زنان (که نوعی هورمون زنانه است.) می باشد. به خاطر داشته باشید که معمولا این لکه های رنگی در نواحی بینی، گونه ها، پیشانی و نواحی اطراف چشم زنان حامله مشاهده می شوند و قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید می تواند وضعیت آن ها را بدتر کند. اما زنان حامله نباید زیاد نگران باشند! چون در اغلب موارد، این لکه ها پس از زایمان کردن، خود به خود از بین خواهند رفت.

11. تیره تر شدن خط موها در بدن از علائم بارداری زنان:
گاهی اوقات، با ورود مادر حامله به ماه سوم از دوران بارداری خود خط موها در قسمت جلوی بدن او تیره تر می شود. مخصوصا، قسمت اصلی این خط موها از استخوان شرمگاهی شروع شده و به سمت بالای رحم ادامه می یابد. اگر مادر باردار قبلا نیز حاملگی هایی را تجربه کرده باشد، این خط ممکن است در بدن او خیلی تیره تر ظاهر شود.

12. بروز آکنه بر روی پوست صورت زنان باردار:
بروز آکنه بر روی پوست صورت زنان یکی دیگر از علائم بارداری است که در اغلب موارد می تواند به صورت جادویی و یک باره پیدا شود و فرد را دچار ناراحتی و عذاب کند. جالب است به عنوان یک خانم جوان بدانید که این آکنه ها در افرادی که پوست درخشان و سفیدی دارند، بیشتر به چشم می خورد. از سوی دیگر، پوست اکثر زنان حامله با بروز آکنه چرب شده و حالت تکه تکه ای به خود می گیرد. پس، فراموش نکنید که نوشیدن مقدار زیادی آب و هیدراته نگه داشتن پوست بدن در جلوگیری از بروز این مشکل بسیار موثر خواهد بود. همچنین، به یاد داشته باشید زنانی که دارای پوست حساسی هستند، نباید از محصولات آرایشی در دوران بارداری خود استفاده کنند. در نهایت، یادتان باشد که اگر مشکل بروز آکنه بر روی پوست صورت شما ادامه یافت و با گذر زمان بدتر شد، بهتر است با یک دکتر متخصص زنان و زایمان در مورد آن صحبت کنید.

13. علائم بارداری و احساس خارش شدید پوست:
هنگامی که فردی حامله می شود، احساس خارش خفیفی را بر روی پوست بدن خود تجربه خواهد نمود. این اتفاق به دلیل افزایش جریان خون در پوست او در مراحل اولیه آغاز دوران بارداری رخ می دهد. به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، فراموش نکنید که در چنین شرایطی پوشیدن لباس های گشاد و راحتی برای حل این مشکل بسیار موثر می باشد. علاوه بر این موارد، اطمینان داشته باشید که لباس های زیر شما از پارچه نرم دوخته شده باشد، تا تنفس پوست را برای شما راحت کرده و در نتیجه، به از بین رفتن خارش پوست بدنتان کمک نماید. با رعایت این موارد بهداشتی، اگر خارش پوست بدنتان درمان نشد و همچنان ادامه یافت، حتما با یک دکتر متخصص زنان و زایمان در این مورد صحبت کنید، چون کرم های بارداری خاصی وجود دارد که می تواند از بروز خارش شدید جلوگیری کرده و یا آن را کاهش دهد. در نهایت، به یاد داشته باشید در صورتی که خانم بارداری با وجود به کار بردن این کرم ها، باز هم درمان نشد و حتی خارش پوست بدن او شدت گرفت، دوباره باید با دکتر معالج خود صحبت کند، چون ممکن است او مبتلا به نوعی بیماری شده باشد، که با عنوان کلستاز زنان شناخته می شود.

14. بروز نشانه هایی از کشیدگی پوست در بدن زنان باردار:
بروز کشش پوست نیز یکی دیگر از شایع ترین تغییراتی می باشد که زنان در دوران بارداری خود متوجه آن خواهند شد. این عارضه، به طور معمول در حدود سه ماهه دوم و یا سوم از دوران حاملگی مشاهده می گردد. خوب است بدانید که اکثر این علائم کششی بر روی قسمت پایین شکم دیده می شود. این در حالی است که در برخی موارد هم ممکن است در قسمت ران ها، بازوها، سینه ها و لگن مادران باردار نیز علائم کششی بارداری مشاهده گردد.

15. پیدا شدن وریدهای عنکبوتی در بدن مادر از علائم بارداری:
نمایان شدن وریدهای عنکبوتی در بدن زنان یکی دیگر از علائم بارداری بسیار شایع است، هنگامی که زنی حامله می شود، بدن او مقدار زیادی هورمون استروژن تولید می کند. در نتیجه، فرد باردار متوجه شکست ناگهانی رگ های خود در سراسر بدنش خواهد شد. جالب است پ بدانید هنگامی که نوزاد شما متولد شود، وریدهای عنکبوتی به آرامی و خود به خود محو خواهند شد. اما یادتان باشد اگر مشکل وریدهای عنکبوتی تا چند هفته و یا حتی چند ماه پس از زایمان ادامه داشت، حتما باید با دکتر معالج خود در این مورد صحبت کنید.

16. به وجود آمدن قرمزی در کف دست های زنان باردار یکی دیگر از علائم بارداری:
در برخی موارد، ممکن است قرمز شدن کف دست زنان، باردار بودن آن ها را به همگان اطلاع دهد. در واقع، هنگامی که زنی حامله می شود، ترشح مقدار هورمون های زنانه در بدن او افزایش می یابد و زیاد شدن میزان هورمون استروژن، در برخی موارد سبب قرمز شدن کف دستان زنان باردار خواهد شد .

17. تراوش مایع آغوز از نوک سینه های زنان باردار:
اگر شما هم به عنوان یک خانم در حال تلاش برای باردار شدن هستید، باید به یاد داشته باشید که با حامله شدنتان ممکن است مقداری مایع از نوک سینه های شما ترشح کند که نشانه شایعی از آغاز دوران بارداری در بدنتان است. البته فراموش نشود که برخی از زنان، در همان اوایل آغاز دوران بارداری خود یعنی در چند هفته اول، این حالت را در سینه های خود تجربه می کنند. اگر شما مدتی بعد از آگاه شدن از وضعیت بارداری خود متوجه ترشح این مایع از سینه هایتان شدید، به یاد داشته باشید که به احتمال زیاد، این مایع، همان شیر آغوز است. در واقع، می توان ادعا کرد که این مایع، اولین شیری است که بدن هر مادری، پیش از آنکه نوزادش به دنیا بیاید، برای تغذیه او آماده می کند. بروز این حالت در بدن هر خانمی، امری کاملا طبیعی است و لازم نیست که شما هم در مورد وضعیت خود نگران شوید. در نهایت، بهتر است بدانید که اگر در سینه های شما به عنوان یک خانم باردار نشت این مایع بسیار زیاد است، طوری که لباس های شما را نیز کثیف می کند، می توانید از پد شیردهی برای جذب این مایع استفاده کنید.

18. به وجود آمدن هوس ناگهانی از علائم بارداری در زنان است:
هنگامی که زنی حامله می شود، ممکن است به طور ناگهانی بخواهد که یک طعم جدید غذایی را تجربه کند و یا غذای خود را در ظرف خاصی بخورد که تا به حال آن ها را دوست نداشته است. مثلا با آغاز دوران بارداری، ممکن است مادر یک روز به طور ناگهانی هوس خوردن یک طعم خاص بستنی در نیمه های شب را بکند. در چنین شرایطی، بهتر است اطرافیان مخصوصا همسر زن باردار به یاد داشته باشند که اصلا تعجب نکرده و نگران نشوند! چون بروز ویار بارداری در بدن هر مادر بارداری امری کاملا طبیعی است. علاوه بر این موارد، لازم است بدانید که زنان حامله می توانند ولع مصرف مواد غذایی را به دلیل نیاز بدن خود، تقریبا در هر زمان از دوران بارداری خود داشته باشند، اما باید اطمینان حاصل کنند که از مصرف غذاهای مضر دور بمانند. در واقع، مادران باردار باید به یاد داشته باشند که مهم نیست این ولع چقدر قوی باشد، بلکه مهم این است که مواد غذایی که آن ها مصرف می کنند، برای بدن مادر و نوزاد نه تنها ضرری نداشته باشد. همچنین، به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، فراموش نکنید که جلوگیری کردن از پرخوری در دوران بارداری، می تواند احساس بیمار بودن را هم از شما دور نگه دارد.

19. علائم بارداری و خشک شدن پوست بدن:
شما هم به عنوان یک خانم جوان ممکن است متوجه خشکی پوست خود شوید که حالت خشکی شدید پوست نشان از حامله بودن شما دارد. البته یادتان نرود از آن جایی که با باردار شدن فرد، تغییرات زیادی در میزان ترشح هورمون های بدن او اتفاق می افتد، بنابراین این حالت می تواند سبب بروز مشکلات خشکی پوست بدن مادر شود. علاوه بر این مورد، با باردار شدن فرد، کمبود خواب و احساس خستگی نیز می تواند سبب بروز مشکلات خشکی پوست در بارداری شود. به یاد داشته باشید که داروهای خانگی مختلفی وجود دارد که مصرف آن ها کمک خواهد کرد تا از خشکی پوست بدنتان جلوگیری کنید. همچنین، باید سعی کنید تا مقدار زیادی آب و مایعات را در طول دوران بارداری خود بنوشید، چون مصرف نوشیدنی های سالم در دوران بارداری باعث هیدراته نگه داشتن پوست بدنتان خواهد شد. در نهایت، به خاطر داشته باشید که اگر شرایط بدتر شد، حتما با دکتر معالج خود در مورد استفاده درمان های موضعی امن صحبت کنید.

20. احساس خستگی مداوم در زنان باردار، بدون این که فعالیتی انجام داده باشند:
آیا شما به عنوان خانم جوانی که در حال تلاش برای باردار شدن هستید، به طور مداوم احساس خستگی می کنید؟ زیاد در این مورد نگران نباشید! چون این حالت در اکثر مواقع می تواند از علائم بارداری در بدن هر فردی باشد. البته فراموش نکنید که این احساس خستگی فقط در طول چند هفته اول از دوران بارداری اتفاق افتاده و با پیشرفت حاملگی، در چند هفته آینده کم خواهد شد. اما، جالب است بدانید که دوباره و با پیشرفت حاملگی شما، در ماه های آخر از دوران بارداری احساس خستگی شدید در بدنتان دوباره عود خواهد نمود. در نهایت، یادتان نرود که حالت خستگی در تمام طول دوران بارداری وجود داشته و در طول سه ماهه آخر این دوران حساس به بالاترین میزان خود خواهد رسید. در واقع، می توان ادعا کرد که احساس خستگی مداوم یکی از علائم شایع آغاز دوران بارداری در بدن خانم ها محسوب می شود.

21. بزرگ شدن رحم زنان با آغاز بارداری:
زمانی که زنی حامله می شود، در حالت طبیعی اندازه رحم او افزایش می یابد. البته، فراموش نکنید که در مراحل اولیه از دوران بارداری، شما خودتان قادر نخواهید بود که از این تغییر آگاه شوید، اما دکتر متخصص زنان و زایمان در طول معاینات بدنی و یا تست های تصویربرداری می تواند از این تغییر اساسی ایجاد شده در بدن شما آگاه شود. از آن جایی که با پیشرفت حاملگی مادر باردار، رحم او به فضای بیشتری نیاز خواهد داشت، به همین دلیل فشار زیادی به اعضای داخلی بدن او وارد خواهد کرد که اسباب ناراحتی خانم ها باردار در ماه های آینده از دوران بارداری خواهد شد. این نکته مهم را به خاطر بسپارید که عوامل دیگری نیز می تواند سبب افزایش اندازه رحم زنان گردند. در نهایت، به خاطر داشته باشید که اگر شما در حال تلاش برای باردار شدن هستید و نشانه هایی مانند درد و خونریزی سنگین را در هنگام مقاربت با همسر خود تجربه می کنید، حتما در اسرع وقت با دکتر معالج خود در مورد آن مشورت کنید.

22. به وجود آمدن حالت اهتزاز در معده از علائم بارداری:
به عنوان یک زن باردار به خاطر بسپارید زمانی که جنین در داخل رحم شما حرکت می کند، شما احساس تکان و لرزش بال مانندی را در داخل رحم تجربه خواهید کرد. هم زمان با بروز این حالات، شما احساسی مانند حرکت یک پروانه را هم در داخل معده خود حس خواهید نمود، که با پیشرفت دوران بارداری مادر و رشد جنین داخل رحم او این احساس بیشتر هم خواهد شد. پس، به عنوان یک خانم باردار فراموش نکنید هر هفته ای از دوران بارداری را که شما پشت سر بگذارید، این حالت اهتزاز هم در معده شما قوی تر و بیشتر از هفته قبل خواهد شد. اگر شما به عنوان یک خانم برای اولین بار باردار شده اید، این حالات جنبش و تکان را گاهی اوقات در داخل معده خود بین هفته هجدهم بارداری تا هفته بیستم بارداری از دوران بارداری خود احساس خواهید نمود. اما افرادی که تجربه بارداری های دیگری را هم قبلا داشته اند، این حالت را تنها در اوایل هفته چهاردهم از دوران بارداری خود احساس خواهند کرد.

23. علائم بارداری و به وجود آمدن لکه بینی شدید:
همانطور که می دانید در چند هفته اول از دوران بارداری هر خانمی، تخمک بارور شده در تلاش خواهد بود تا خود را به دیوار رحم وصل کند که این حالت می تواند لکه بینی و یا خونریزی خفیفی را در بدن زنان باردار ایجاد کند. در واقع، دلیل بروز این حالت لانه گزینی تخمک بارور شده در دیواره رحم مادران باردار خواهد بود. اگر شما زن حامله متوجه چند لکه خون از واژن خود شدید، زیاد نگران نشوید، چون در اوایل دوران بارداری این حالت امری عادی است. اما اگر این لکه بینی همراه با احساس درد و یا ناراحتی شدیدی باشد، باید در اسرع وقت با یک دکتر متخصص زنان و زایمان صحبت کنید. ولی در هر صورت، فراموش نکنید که لکه بینی می تواند یکی از نشانه های اولیه آغاز دوران بارداری در بدن هر زنی باشد.

24. نتیجه مثبت تست بارداری خانگی بیبی چک:
هنگامی که شما به عنوان یک خانم در حال تلاش برای باردار شدن هستید و از کیت ها تست حاملگی خانگی برای آگاهی از باردار بودن خود استفاده می کنید، باید بدانید که خطوط موجود بر روی صفحه نمایش این کیت ها نتیجه را به شما نشان خواهند داد. یادتان باشد که دو نوع کیت تست حاملگی خانگی وجود دارد. در نوع اول نواری وجود دارد که در هنگام تست باید به ادرار آغشته شود. اگر رنگ این نوار تغییرکرد، به این معنی است که شما حامله هستید. در نوع دوم از کیت های تست حاملگی خانگی فضای کوچکی برای اضافه کردن چند قطره از ادرار وجود دارد. اگر منطقه خاص موجود بر روی این دستگاه تغییر رنگ داد، به معنی حامله بودن شما است. البته برخی دیگر از کیت های تست حاملگی خانگی وجود دارند که نتایج در آن ها از طریق چند خط ظاهر شده بر روی صفحه نمایش، نمایش داده می شود.

25. خونریزی لثه های مادر از علائم بارداری:
برخی از زنان هنگامی که حامله می شوند، حالت درد و یا تورم را در لثه های خود تجربه می کنند. این افراد معمولا زمانی که دندان های خود را مسواک می زنند و یا با یک قلمو نرم به آرامی لثه های خود را ماساژ می دهند، خونریزی شدیدی را در دهان خود مشاهده خواهند نمود که هیچ ربطی به نوع خاصی از بیماری ها نداشته و جایی برای نگرانی هم وجود ندارد، چون یکی دیگر از علامت های بسیار شایع آغاز دوران بارداری در بدن هر زنی بروز حالت درد و یا تورم در لثه ها است. به دلیل این که با آغاز دوران بارداری، بدن فرد حامله دچار تغییرات زیاد هورمونی می شود، بروز این حالات هم کاملا طبیعی خواهد بود. البته، به عنوان یک خانم جوان فراموش نکنید که تجمع پلاک ها در روی دندان های انسان نیز می تواند باعث خونریزی در لثه ها گردد. پس، این نکته مهم را به خاطر بسپارید که تغییرات هورمونی می تواند باعث ایجاد پلاک های بیشتر بر روی دندان های مادران باردار شده و وضعیت را بدتر کند. اما با وجود همه این مشکلات این حالت در دوران بارداری به عنوان بیماری لثه شناخته نمی‌شود و مراجعه به دکتر دندانپزشک برای صحبت نمودن در مورد این وضعیت لزومی ندارد.

البته، به خاطر داشته باشید که اگر این وضعیت با تولد نوزادتان از بین نرفت، باید به یک دکتر دندانپزشک مراجعه کنید. برای این که اطمینان حاصل شود که مشکل شما به طور کامل از بین رفته است، حتما با یک قلموی مناسب لثه های خود را تمیز کرده و سپس به بررسی آن ها بپردازید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: