کد خبر: ۱۹۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 22
هفته سلامت سال ۹۷ با شعار «سلامت برای همه» و با موضوع «پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا»، در کشور آغاز شد
شفاآنلاین>سلامت> سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: مشکل اصلی بودجه سلامت کشور، ع تخصیص به موقع و کامل است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ایرج حریرچی به مناسبت آغاز هفته سلامت، اظهارداشت: هفته سلامت سال ۹۷ با شعار «سلامت برای همه» و با موضوع «پوشش همگانی سلامت برای همه، در همه جا»، در کشور آغاز شد.

وی گفت: بودجه حوزه سلامت نسبت به سال قبل با رشد ۹ درصدی مواجه بوده اما مشکل اصلی ما تخصیص به موقع و کامل آن منابع است.

حریرچی افزود: متاسفانه برخی سازمان های بیمه گر با تاخیر در پرداخت ها و بعضا با تاخیرهای ۱۱ تا ۲۰ ماهه به تعهدات عمل نمی کنند.

وی گفت: تاکید هوشمندانه رئیس جمهوری که سازمان(Organization) برنامه بودجه و استانداران را خطاب قرار داد که تخصیص اعتبارات به حوزه سلامت در اولویت باشد و طرح تحول سلامت را سند افتخار دولت اعلام کردند.
 
حریرچی افزود: تامین امکانات و خدمات سلامت برای آحاد جامعه (فارغ از سن، جنس، نژاد، مذهب، طبقه اجتماعی و....) بدون فشار و سختی مالی از آرمان‌های اولیه سازمان جهانی بهداشت است.

وی گفت: در حال حاضر هنوز هم نیمی از جمعیت جهان به خدمات باکیفیت سلامت دسترسی مطلوبی ندارند.

حریرچی افزود: کشور ما یکی از کشورهای پیشرو در حوزه سلامت است.

در واقع، شعار سازمان جهانی بهداشت(Health) تاکیدش این است که، سلامت برای همه و در همه جا ایجاد شود و تمام نهادهای دولتی و غیردولتی برای دسترسی مردم به‌ خدمات سلامتی مشارکت داشته باشند

متاسفانه صد میلیون نفر در جهان یعنی یک و سه دهم مردم دنیا سالانه دچار هزینه های فقرزای شدید برای درمان می شوند

وی گفت: در ایران با اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم این رقم ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر است که البته یک نفر آن نباید متحمل چنین هزینه ای شود.

حریرچی تاکید کرد: متاسفانه نیمی از مردم جهان تحت پوشش کامل خدمات سلامت نیستند

وی گفت: در کشور ما ۹۸ و نیم درصد در متقاضیان خدمات سرپایی و ۹۵ و شش دهم درصد در بخش بستری تحت پوشش خدمات سلامت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: سی سال قبل پزشکان آسیای جنوبی جهت ارائه خدمات سلامت و گاهی با مدرک لیسانس در کشورمان کار طبابت را انجام می دادند.

وی گفت: تاکید وزیر بهداشت این است که مردم به خدمات بهداشتی عادلانه با اولویت فقرا بدون فشار مالی دسترسی داشته باشند.

حریرچی ادامه داد: اقدامات متعددی مانند افزایش دسترسی، کاهش پرداختی از جیب مردم، کاهش هزینه های فقرزا و کمرشکن از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است.

وی افزود: در مورد هزینه های کمرشکن و فقرزا باید حمایت های دولت دوازدهم با تاکید شخص رئیس جمهوری استمرار داشته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: در خصوص ارائه خدمات به مصدومین ناشی از تصادفات، بدون قید و شرط مصدومین را تحت پوشش داریم.

وی گفت: یکی از دستاوردها در حوزه سلامت در ۱۳ سال گذشته این است که دیگر هیچ مصدوم تصادفی روی زمین باقی نمی ماند.

حریرچی افزود: با کمک مجلس مقرر شد که ۱۰ درصد از بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت ریخته شود که متاسفانه از طرف بیمه های تجاری کوتاهی می شود و گاهی با تاخیر ۱۲ ماهه صورت میگیرد بطوریکه یکی از بیمه های تجاری ۸۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت بدهی دارد

وی افزود: پیرو تاکید رئیس جمهوری مبنی بر اینکه،" الخلق عیال الله " از همکارانم در وزارت بهداشت و بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی در خواست می کنم که امور مراجعین خود را با لبخند و نگاهی مهربانانه انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: