کد خبر: ۱۹۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - 2018April 21
بزودی این کمیته حقیقت یاب پس از بررسی تمام مراحل درمانی نظر خود را نسبت به علت مرگ این بیمار اعلام خواهد کرد
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که کمیته حقیقت یاب پرشکی برای بررسی علت مرگ زن 44 ساله ای که در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری جان باخت ، در دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شده است .

به گزارش شفا آنلاین، دکتر فرزاد گوهردهی افزود : بزودی این کمیته حقیقت یاب پس از بررسی تمام مراحل درمانی نظر خود را نسبت به علت مرگ این بیمار اعلام خواهد کرد.

وی اظهارنظرها موجود در فضای مجازی که علت مرگ را خطای پزشکی(Medical error) اعلام کردند ، گمانه زنی رسانه ای فاقد پشتوانه پزشکی توصیف کرد .

بانوی 44 ساله ای هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی شهر ساری هنگام جراحی فیوژن ستوان فقرات پس از تزریق خون و آنچه که واکنش خونی اعلام شده ، جان خود را از دست داد.

فیوژن یا خشک کردن مهره ها در ستون فقرات به معنی اتصال مهره ها به هم است. در این نوع از عمل جراحی(surgery) ممکن است دو و یا چند مهره به هم متصل شوند. هدف از این عمل جراحی از بین بردن درد ، ناپایداری و یا دیگر علائم بیماری به وسیله از بین بردن حرکت بین مهره هاست.

واکنش خونی بیماری ناشناخته
رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی (ره) ساری هم واکنش خونی را نوعی بیماری ناشناخته در جهان دانست و گفت که شناسایی بیماری واکنش خونی پیش یا پس از عمل جراحی قابل تشخیض نبوده و به عنوان بیماری نادر جهان شناخته می شود.

دکتر میثاق شفیع زاد افزود : پس از تزریق خون به بیمار ، واکنش خونی مشخص شد و اقدام بعدی برای درمان نیز کارساز نبوده است.

وی خطای پزشکی را امری پذیرفته در درمان دانست و تائید یا رد خطای انسانی را در ارتباط با بیمار جان باخته منوط به بررسی کارشناسی پزشکی دانست .

پارسال نیز یک خانم باردار در بیمارستان امام خمینی (ره) ساری بر اثر خطای انسانی درگذشت و پرونده بیمار نیز در دستگاه قضایی در دست بررسی است.

استان مازندران 40 بیمارستان با حدود چهار هزار تخت دارد که 25 بیمارستان با 3 هزار و 100 تخت دولتی است .
مطالب مرتبط
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: