کد خبر: ۱۹۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 20
یکی از دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد عوامل ارثی و ژنتیکی است. چنانچه پدر و مادری در رشد دندان تاخیر داشته اند آن را نیز به کودک خود انتقال می‌دهند.

شفاآنلاین>سلامت>چنانچه کودک به سن ۱۳ ماهگی یا بیشتر از آن رسیده است اما هنوز دندان در نیاورده است، به عنوان کودک تاخیری در رشد دندان محسوب می‌شود. چندین فاکتور وجود دارد که باعث ایجاد تاخیر در رشد دندان کودک می‌شود.

ژنتیک
به گزارش شفا آنلاین:یکی از دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد عوامل ارثی و ژنتیکی است. چنانچه پدر و مادری در رشد دندان تاخیر داشته اند آن را نیز به کودک خود انتقال می‌دهند.

تغذیه
در بعضی موارد تغذیه می تواند در رشد دندان نوزاد تاخیر ایجاد کند. کمبود ویتامین های A، C، D، کلسیم و فسفر در رژیم غذایی باعث ایجاد تاخیر در بیرون زدن و رشد دندان نوزاد می‌شود.

کم کاری تیروئید
دیر در آمدن دندان در کودک ممکن است در اثر کم کاری تیروئید و نقص در غده باشد. کم کاری این غده در تاخیر در راه رفتن، حرف زدن، اضافه وزن و… نیز خود را نشان می‌دهد.

نکته: به انواع نصایح دیگران گوش نکنید

برخی مادربزرگ‌ها توصیه می‌کنند برای این‌که لثه نازک شود و دندان نوزاد سریع‌تر درآید به لثه نوزاد قند بمالید. این کار نه تنها برای فرزند شما دردناک است بلکه ممکن است سبب التهاب و عفونت لثه شود. همچنین کشیدن هر چیز دیگر مانند گوشت کباب‌شده یا… نیز توصیه نمی‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: