کد خبر: ۱۹۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 18
سند سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازطریق ارتقا سلامت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در اردیبهشت تقدیم شورای اجتماعی کشور می‌شود
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سند سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ازطریق ارتقا سلامت اجتماعی و سرمایه اجتماعی در اردیبهشت تقدیم شورای اجتماعی کشور می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، حبیب‌الله مسعودی فرید درباره آخرین وضعیت سند سلامت اجتماعی گفت: این سند در آخرین مراحل نهایی شدن قرار داشته و در دهه اول اردیبهشت به شورای اجتماعی کشور برای بررسی و تصویب تقدیم خواهد شد.

وی ادامه داد: در این سند رویکرد ما پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی(Social harm) از طریق ارتقاء سلامت اجتماعی و توجه به سرمایه‌های اجتماعی بوده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خاطرنشان کرد: با ارتقاء سرمایه اجتماعی یعنی ایجاد اعتماد و مشارکت اجتماعی هرچه بیشتر مردم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای تدوین سند سلامت اجتماعی نظرات بسیاری از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه، دستگاه‌های عضو شورای اجتماعی کشور، سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های علمی مرتبط با سلامت اجتماعی اخذ شده است، اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی سازمان بهزیستی کشور متولی ارتقاء سلامت اجتماعی شده است و باید با رویکرد پیگشیرانه و مداخله‌ای و با استفاده از مددکاری، مشاوره، روانشناسی(Psychology) و فوریت‌های اجتماعی این سند را تدوین کند .

مسعودی فرید توضیح داد: در تیرماه سال ۹۶ با جلسه‌ای که در شورای اجتماعی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد، مصوب شد که سیاست‌های سلامت اجتماعی باید با همکاری وزارت‌ بهداشت، کشور و رفاه و با محوریت سازمان بهزیستی کشور تدوین شود.

وی تصریح کرد : در سند سلامت اجتماعی بر ارتقاء سلامت اجتماعی و سرمایه اجتماعی و نقش دستگاه‌ها مختلف در این خصوص تاکید شده است .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: