کد خبر: ۱۹۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 18
زمانی كه فرد شروع به فعاليت بدنی می‌كند، اثرات مطلوبی بر بدن او می‌گذارد كه مهم‌ترين اثرات آن سلامتی است
شفاآنلاین>سلامت> یک متخصص تغذیه گفت: زمانی که فرد شروع به پیاده روی می‌کند، هورمونی موسوم به شادی در بدن او افزایش یافته و باعث کاهش افسردگی می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، محمدرضا  احمدی متخصص تغذيه  در خصوص اثراتی كه پياده روی در بدن انسان می‌گذارد، اظهار كرد: زمانی كه فرد شروع به فعاليت بدنی می‌كند، اثرات مطلوبی بر بدن او می‌گذارد كه مهم‌ترين اثرات آن سلامتی است.

اين متخصص (Expert)تغذيه با اشاره به اينكه پياده روی باعث تناسب اندام در فرد می‌شود، خاطر نشان كرد: پياده روی تند باعث می‌شود ضربان قلب بالا رفته و زمانی كه فرد به نفس نفس زدن بیافتاد چربی‌های اضافی او شروع به آب شدن می‌کنند که این اتفاق باعث كاهش وزن می‌شود.

احمدی با بيان اينكه پياده روی در كاهش ابتلا به سرطان‌ها در بدن فرد اثر می‌گذارد، عنوان كرد: سرطان روده يكی از شايع‌ترين سرطان‌ها در جامعه است؛ به دليل اينكه افراد بيشتر به سمت مصرف فست فودها روی آورده‌اند و اينگونه غذاها بر بدن فرد تاثيرات نامطلوبی می‌گذارد که سرطان روده يكی از اين تاثيرات نامطلوب است.

وی با تاكيد بر اينكه پياده روی بر روحيه فرد تاثيرات مثبت بسیاری می‌گذارد، مطرح كرد: زمانی كه فرد شروع به پياده روی می‌كند، هورمونی كه موسوم به هورمون شادی است در بدن او افزايش يافته و باعث كاهش افسردگی(Depression) در فرد می‌شود.

تاثیر پیاده روی بر کاهش وزن

اين متخصص تغذيه با اشاره به اينكه پياده روی بر تحرک اعضای بدن فرد موثر است، گفت: از تاثيرات مثبت پياده روی تقويت ماهيچه‌های پاست؛ زمانی كه فرد پياده روی تند داشته باشد اندام‌های او تقويت يافته و چون بيشتر تحرک در ناحيه پاست بيشترين تاثير را در اين قسمت از بدن می‌گذارد.

احمدی با تاکید بر اینکه پیاده روی باعث خلاق‌تر شدن ذهن می‌شود، اظهار کرد:  بسیاری افراد هنگام پیاده روی افکاری جدیدی به ذهن‌شان خطور می‌کند و یا راه حل مشکلات خود را در زمان راه رفتن پیدا می‌کنند؛ پیاده روی، ذهن فرد را خلاق‌تر می‌کند اما موضوعی که مهم بوده، پیاده‌روی درست است نه اینکه پیاده روی باشد که فرد قصد خرید کردن را دارد و یا حالت قدم زدن معمولی در خیابان اتفاق می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی در محیط بیرون  و یا با ابزار ورزشی  برای فرد مفید است، عنوان کرد: پیاده روی باعث می‌شود ایده‌هایی جدید و مناسب به ذهن‌ فرد خطور کند که این اتفاق حتی بعد از پیاده روی، زمانی که می‌نشیند تا کارهای‌ روزمره را انجام دهد هم ممکن است رخ دهد.

احمدی با تاكيد بر اينكه پياده روی باعث كاهش وزن می‌شود، ياد آور شد: پياده‌ روی علاوه بر کاهش وزن و تناسب اندام باعث افزایش طول عمر می‌شود؛ پیاده روی ریسک مرگ و میر را در افراد کاهش می‌دهد، حتی زمانی که فرد از حالت غیر فعال و روزانه زندگی خود به پیاده روی روی می‌آورد باعث طول عمر بیشتری در فرد می‌شود، همچنین زمانی که فرد شروع به پياده روی می‌كند مغز او فعال‌تر شده و می‌تواند در خصوص كارهايش بهتر تصميم بگيرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: