کد خبر: ۱۹۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 17
سلامت در توسعه پایدار در کشور ما اهمیت زیادی دارد، هرچند که اهداف دیگر نظیر آب پاکیزه و بهداشت، آب و هوا، کاهش نابرابری در برخورداری از امکانات بر سلامت فردی و اجتماعی تمرکز دارد
شفا آنلاین>سلامت>در ادامه برگزاری مجمع سلامت استان سمنان، دکتر چاوشی استاندار سمنان و رئیس مجمع سلامت استان، با اشاره به این‌که بعد از ریشه کنی فقر و گرسنگی، دستیابی به سلامتی و تندرستی یکی از اهداف مهم توسعه پایدار است، بیان نمود: سلامت در توسعه پایدار در کشور ما اهمیت زیادی دارد، هرچند که اهداف دیگر نظیر آب پاکیزه و بهداشت، آب و هوا، کاهش نابرابری در برخورداری از امکانات بر سلامت فردی و اجتماعی تمرکز دارد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر چاوشی با بیان تعریف کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه، گفت: توسعه پایدار عبارت است از توسعه ای که نیازهای کنونی را تامین می کند، بدون آن‌که توانایی نسل های آینده را در برآوردن نیازهای خود به مخاطره افکند.

رئیس مجمع سلامت استان سمنان تصریح کرد: سلامت(Health) مقوله‌ای است که ارتباط نزدیکی با پیشرفت و توسعه همه جانبه دارد. جامعه سالم از یک طرف با نشاط و شاداب تر بوده و با انگیزه‌ی بیشتری تلاش و فعالیت می کند و از طرف دیگر هزینه های مستقیم و غیر مستقیم که منجر به کاهش درآمد ملی و کندی رشد و توسعه می گردد، کاهش می یابد.

استاندار سمنان با تقدیر از دست اندرکاران حوزه سلامت استان در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: طرح تحول سلامت با شروع دولت تدبیر و امید در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و اجرای این طرح در واقع تحقق قانون اساسی، دسترسی عادلانه و با کیفیت شهروندان به خدمات سلامت مطابق با توان پرداخت مردم را حق آنان دانسته و با شعار جدید سازمان جهانی بهداشت(WHO) "پوشش فراگیر خدمات سلامت" مطابقت تام و تمام دارد.

دکتر چاوشی استاندار سمنان همچنین از روسای دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود در برگزاری این مجمع قدردانی نمود. 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: