کد خبر: ۱۹۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 17
خوراک زبان یکی از خوراک هایی است که به بسیار مقوی بوده و فواید بسیاری برای بدن دارد. در این مقاله طرز تهیه خوراک زبان گاو را آموزش می دهیم.
شفا آنلاین:خوراک زبان یکی از خوراک هایی است که به بسیار مقوی بوده و فواید بسیاری برای بدن دارد. در این مقاله طرز تهیه خوراک زبان گاو را آموزش می دهیم. در ادامه با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه خوراک زبان گاو

زبان گاو : به مقدار لازم
پیاز داغ خلالی : نصف لیوان
زعفران آب کرده : به میزان لازم
ادویه شامل : نمک ؛ فلفل ؛ پودر سیر ؛دارچین ؛ ادویه کاری ؛سماق .
قارچ : 250 گرم
پیاز خام حلقه شده و جعفری : برای تزیین

زبان گاو را کاملا شسته و سپس با ادویه فراوان شامل نمک، فلفل، ادویه کاری، پور سیر، دارچین، سماق و ... ) برای مدت 5 ساعت با شعله کم بپزید تا بوی ضحم آن از بین برود.
بعد از پختن کامل زبان را درون ظرف دیگری قرار دهید و پوست و مابقی اضافات آن را بگیرید.
بعد از خنک شدن زبان را خرد کنید.
پیاز را نگینی خرد کرده و قارچ را درون ان تفت دهید.
زعفران را اضافه کرده و کمی مخلوط کنید.
زبان های خرد شده را درون مخلوط پیاز و قارچ ریخته و کمی مخلوط کنید.
بعد از 5 الی 10 دقیقه زیر شعله را خاموش کرده و خوراک زبان را درون ظرف سروتان بریزید.
می توانید خوراک زبان را را با پیاز و جعفری خرد شده تزیین کنید.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آرمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
سلام من یه روش دیگه برای پختن زبان پیشنها می کنم
اول زبان رو به مدت ۱ ۲ دقیقه زیر اب سرد بگیرید و کمی بشویید و بگذارید به طور کامل خشک شه بهتره این کار در یخچال انجام شع، بعد زبان رو حلقه حلقه ببرید ضخامت حلقه ها طبق سلیقه شماست ولی ۲ الی پنج سانت ایده آله، سپس باید پوستشو که پرزهای زبان روش هست رو بگیریم برای‌گرفتن پرزها باید یه چاقوی بسیار تیز داشته باشید، حلقه زبان رو روی تخته بگذارید به طوری مه پوست ضخیم پایین باشه چاقو رو از قسمت بالای پوست وارد گوشت کنید و به سمت پشت پوست با زاویه حدود ۴۵ تا شست درجه فشار دهید و به سمت جلو حرکت دهید در این صورت پوست شروع به کنده شدن می کنه و قتی که می کنید حلقه زبان رو بچرخونید تا کاملا پوستش دراد، بعد زبان های رو که وقتی کاملا پوستشو گرفتید بشورید و بگذارید کاملا خشک شود بهتره در آب سرد ۲۰ دقیقه بگذارید بمونه و بعد آبکشی کنید، مرحله بعدی آماده کردن دیزی هست یک عدد دیزی متوسط السایز رو روی شعله پخش کن با حرارت ملایم بگذارید تا ارام ارام گرم شه روغن تهش بریزید پیاز خرد کنید و بریزید خیلی کم دارچین و مقداری زرد چوبه و فلفل اضافه کنید بعد زبان هارو درون دیزی بریزید سیر رو پوست کنده و چند تکه کنید بندازید توش، زبان طوریه که هرچقدر سیر و زعفرانش زیاد باشه خوشمزه تر بشه، بعد یه چند حلقه موسیر خشک شده رو با دست خورد کنید و بریزید توش زبان وقتی میاد داخل دیزی آب میندازه منتظر باشید آبش کاملا ته بکشه و تو روغن بیفته هر از چندگاهی هم بزنید وقتی به روغن افتاد خیلی کم تو روغن سرخش کنید بعد آب رو بگذارید بجوشد و تا سطح زبان ها بریزید و یک لیوان‌هم آب دوباره بهش اضافه کنید تا وقتی پخت و تموم شد آب تو سطح زبان تو وایسه، توجه کنید که آب سرد اصلا نریزید چون ممکنه دیزی بترکه و همچنین کیفیت غذارو خراب می کنه وقتی به جوش اومد در دیزی رو بگذارید تا ۶ ۷ ساعت بجوشه بهتره از شب تا صبح بذارید، بعد پختن بهش زعفران و نمک اضافه کنید.
نوش جان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: