کد خبر: ۱۹۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 13
در آینده نزدیک دومین موتور آمبولانس دانشگاه نیز راه‌اندازی خواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>معاون دانشجویی دانشگاه تهران از راه‌اندازی موتور آمبولانس در پردیس مرکزی این دانشگاه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک دومین موتور آمبولانس دانشگاه نیز راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر حسین به‌نژاد ضمن اعلام این مطلب افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ این دانشگاه با اورژانس(Emergency) تهران به منظور رسیدگی هرچه سریع‌تر به بیماران اورژانسی یک دستگاه موتور اورژانس با تجهیزات کامل پزشکی یا پایگاه اورژانس در ساختمان معاونت دانشجویی دانشگاه مستقر شد و فضایی را در اختیار آنها قرار دادیم که بتوانند موتوراوژانس، پرستار و تیم اجرایی در این فضا مستقر شود تا بتوانند به دانشجویان، اساتید و کارمندان منطقه خدمات‌رسانی کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه موتور آمبولانس در پردیس مرکزی دانشگاه تهران راه‌اندازی شد، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که طرح موتور آمبولانس را در دانشگاه تهران گسترش دهیم و امسال نیز این طرح در سایر پردیس‌ها و کوی دانشگاه نیز اجرا خواهد شد.

دکتر به‌نژاد همچنین خاطر نشان کرد: قرار بود دومین موتور آمبولانس دانشگاه تهران در پردیس شمالی دانشگاه راه‌اندازی شود که مکان آن مورد موافقت اورژانس قرار نگرفت؛ لذا در حال بررسی مکان مناسب برای ایجاد آن هستیم و در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تاکید کرد: برای رفع مشکلات خدمات پیش بیمارستانی اعم از کمبود نیروی انسانی و سرعت عمل بیشتر به این نتیجه رسیدیم که از یک مجموعه حرفه‌ای برای خدمات پیش‌ بیمارستانی کمک بگیریم. چرا که در ایران مرکز اورژانس این مهم را به عهده دارد و از یک‌سری استانداردهای جهانی از نظر سرعت عمل و استفاده از نیروی آموزش‌دیده بهره‌مند است.

دکتر به‌نژاد با تاکید بر اینکه فعالیت اجرایی موتور آمبولانس(Ambulance engine) از فروردین ماه آغاز شده است، یادآور شد: این پایگاه اورژانس از ساعت 9 صبح تا 9 شب آماده خدمت‌رسانی در قالب موتور آمبولانس (موتورلانس) به مجموعه پردیس مرکزی دانشگاه تهران و توابع دانشگاه تهران است. این موتور آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات پیشرفته پزشکی شامل دستگاه نوار قلب، مونیتورینگ و شوک قلبی است که در لحظه، سیگنال الکترونیکی را به مرکز 115 انتقال داده و از پزشکان متخصص مستقر در اورژانس دستورات لازم را دریافت می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: