کد خبر: ۱۹۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
وزیر بهداشت در جریان دیدار اخیر نوروزی خود با مدیران این وزارتخانه بر حمایت از تولید داخلی به شرط رعایت استانداردها و کیفیت تاکید کرد
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزیر بهداشت در جریان دیدار اخیر نوروزی خود با مدیران این وزارتخانه بر حمایت از تولید داخلی به شرط رعایت استانداردها و کیفیت تاکید کرد.
 
به گزارش شفا آنلاین، عباس زارع نژاد با تاکید بر اینکه اظهارات وزیر بهداشت در دیدار نوروزی با مدیران این وزارتخانه بطور کامل در رسانه‌ها منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که منظور آقای هاشمی از این گفته که "به اسم تولید داخل رانت نمی‌دهیم" چیست؟ توضیح داد: منظور این بود که در حوزه مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) و بطورکلی محصولات سلامت باید حداقل استانداردها در تولید داخل رعایت شود و به بهانه تولید داخل نمی‌شود استانداردها و حداقل کیفیت‌ها رعایت نشوند و سپس تولیدکننده چنین محصولاتی سیستم وزارت بهداشت را هم تحت فشار قرار دهد تا بازار داخل در اختیار آن محصول تولید داخل قرار بگیرد، این یعنی رانت. مثل وضعیتی که در صنعت خودرو در کشور شاهد آن هستیم.

وی افزود: در دیدار اخیر وزیر بهداشت با مراجع تقلید نیز بر حمایت از تولید داخل به شرط داشتن کیفیت لازم تاکید شد.

زارع نژاد در پاسخ به این سوال که بحث قیمت چقدر در موضوع رانت نقش دارد؟ عنوان کرد: این موضوع نیز نقش دارد اما نه به اندازه کیفیت. به نظر من اگر کیفیت یک محصول در مقایسه با جنس وارداتی بالاتر باشد، ارزش این را دارد که به قیمت مناسب خریداری شود تا حمایت از تولید داخل نیز صورت بگیرد.

مشاور وزیر بهداشت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه سیاست وزارت بهداشت در برابر مواد اولیه دارویی با کیفیت و ارزانتر وارداتی چیست؟ توضیح داد: در این زمینه باید سازمان غذا و دارو چارچوب سیاست‌های خود را درخصوص واردات مواد اولیه و حد نهایی حمایت از تولید داخل مواد اولیه دارویی اعلام کند.فانا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: