کد خبر: ۱۹۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
کمبود نظارت ها بر اقدامات درمانی ناباروری منجر به بروز مشکلات و نگرانی هایی شده است، همچنین نبود حمایت بیمه ای از مراکز درمان چالش هایی در این زمینه ایجاد کرده که به ساماندهی مناسبی نیاز دارد.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران، گفت: داروهای آنابولیک و بدن سازی می تواند تاثیر بسیار منفی در باروری و تولیدمثل مصرف کنندگان این داروها داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمدمهدی آخوندی در آستانه برگزاری چهارمین کنگره بین المللی تولید مثل ایران چالش‌های حوزه ناباروی را تشریح کرد و گفت: کمبود نظارت ها بر اقدامات درمانی ناباروری منجر به بروز مشکلات و نگرانی هایی شده است، همچنین نبود حمایت بیمه ای از مراکز درمان چالش هایی در این زمینه ایجاد کرده که به ساماندهی مناسبی نیاز دارد.

رئیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران افزود: در سال گذشته و جاری 21 مرکز توسط وزارت بهداشت ساخته شده که هزینه مربوطه به ساخت و تجهیز این مراکز بسیار سنگین است ولی خود بیماران ترجیح می دهند از مراکز غیردولتی استفاده کنند؛ چراکه تصور می کنند خدمات بهتر و دقیق تری را می توانند دریافت کنند و طبق گزارشی که توسط وزارت بهداشت ارائه شده 82 درصد از زوجین نابارور از مراکز خصوصی استفاده می‌کنند.

آخوندی خاطرنشان کرد: مساله مهم دیگر این است که فقط رفع مشکل باروری بیماران مطرح نیست بلکه به سرانجام رساندن خدمات در رابطه با فرزند حاصل از این درمان حائز اهمیت است که بتواند نتایج مناسبی را در درمان ناباروری با خود به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیار حائز اهمیت است که فرد نابارور باردار شود، گفت: در ارتباط با بحث درمان ناباروری باید توجه داشت که فرد پس از باروری در شرایط خاص نیاز به مراقبت بیشتری دارد و تشخیص قبل از تولد و غربالگری های آن و نقش ماماها در این راستا بسیار مهم است.

رئیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولیدمثل ایران، چهارمین کنگره بین المللی تولید مثل ایران از پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می‌شود و گروه‌های مشارکت کننده در این کنگره شامل متخصصان جنین شناسی، متخصصین زنان، اورولوژی، ژنتیک، رشته های علوم پایه پزشکی مثل بیوشیمی، ایمونولوژی، مهندسی ژنتیک و رشته های علوم انسانی شامل رشته های حقوق و اخلاق هستند.

رئیس انجمن جنین شناسی و بیولوژی تولید مثل ایران اظهار کرد: اینکه چه داروهایی در تحریک تخمک گذاری و کنترل سیکل های باروری به کار می‌رود و چه داروهایی را مردم تحت عنوان داروهای آنابولیک و داروهای بدن سازی مصرف می کنند، در این کنگره مورد بحث قرار می گیرد.

وی افزود: در این کنگره این موارد به عنوان سرفصل سه پنل با متخصصان داروسازی و با موضوعات ارزیابی داروهای موجود، تاثیر این داروها بر تخمک گذاری و استفاده بی رویه داروهای بدن سازی و داروهایی که برای لاغری مورد استفاده قرار می گیرد، مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: