کد خبر: ۱۹۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
سلامت مسئله حیاتی در کشور محسوب می‌شود و باید مراقب باشیم که طرح تحول با قوت ادامه یابد
شفا آنلاین>سلامت>لاریجانی گفت: سلامت مسئله حیاتی در کشور محسوب می‌شود و باید مراقب باشیم که طرح تحول با قوت ادامه یابد.

به گزارش شفا آنلاین، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت(Health insurance) ایران به همراه اعضای هیئت مدیره و معاونان این سازمان  از اقدامات و تصمیمات اخیر سازمان بیمه سلامت استقبال و بر تداوم اجرای آن تاکید کرد و گفت: مجلس نهایت تلاش خود را برای همراهی و کمک به حوزه سلامت انجام خواهد داد.

وی بر تشکیل و فعال بودن کارگروه بیمه سلامت به منظور رفع مشکلات این سازمان تاکید کرد و افزود: تامین بودجه مورد نیاز به بیمه سلامت و تخصیص آن یکی از مواردی است که باید به آن توجه شود.

وی به مخاطره افتادن طرح تحول سلامت را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها عنوان کرد و افزود: سلامت مساله حیاتی در کشور محسوب می‌شود که باید چارچوب آن را مشخص کنیم و مراقب باشیم که این طرح با قوت ادامه یابد.

رفع هم پوشانی بیمه ای در سال ۹۷
در ادامه طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال ۹۶ و اقدامات پیش روی در سال جاری، گفت: این سازمان حذف دفترچه در بخش بستری ۱۲۸ بیمارستان در کشور را به طور جدی آغاز کرده است.

وی رفع همپوشانی را از دیگر اقدامات سال ۹۷ برشمرد و افزود: این سازمان همپوشانی‌هایی با سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان تامین‌اجتماعی دارد که با اقدامات صورت گرفته از اسفند ماه سال ۹۶ تلاش کردیم، از همپوشانی‌های جدید جلوگیری کنیم و در سال جاری نیز این اقدامات را به طور جدی ادامه خواهیم داد.

موهبتی همچنین مدیریت منابع و مصارف، ارتقاء کیفیت خدمات و استقرار سازمان الکترونیک را از دیگر اقدامات این سازمان در سال جاری برشمرد و گفت: مهم‌ترین تصمیم بیمه سلامت در سال جاری این است که براساس سقف اعتبارات خرید خدمت خواهد کرد که اقدام دشواری بوده و با همکاری شرکای کاری و دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical science) امکان‌پذیر است.

وی بیان کرد: اقدامات و برنامه‌های سازمان بیمه سلامت ایران به نحوی انجام خواهد شد که آسیبی به بیمه شدگان از نظر کیفیت و کمیت خدمات نرسد و توجه به این موضوع اولویت اول سازمان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: