کد خبر: ۱۹۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 11
سلامت و امنیت انسان‌ها و یکپارچگی کشور در جامعه متاثر از مسائل فرهنگی است، از این رو باید بیش از پیش نسبت به این حوزه بخصوص در سطح دانشگاه توجه کرد
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت و امنیت در جامعه متأثر از مسائل فرهنگی است، گفت: همه در کشور احساس می‌کنند در این حوزه صاحب نظر هستند و درحوزه فرهنگ هر کسی به خودش حق دخالت می‌دهد.

به گزارش شفا آنلاین، محمدرضا فراهانی در ارتباط با مسائل فرهنگی و ارتباط آن با سلامت اظهارداشت: سلامت(Health) و امنیت انسان‌ها و یکپارچگی کشور در جامعه متاثر از مسائل فرهنگی است، از این رو باید بیش از پیش نسبت به این حوزه بخصوص در سطح دانشگاه توجه کرد.

وی افزود: دانشگاه محلی برای بیان تفکرات و اندیشه‌ها است و باید فضا و بسترهای بیشتری را در محیط‌ های دانشگاهی برای بیان عقاید مختلف طیف‌های دانشجویی فراهم کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت(Ministry of Health) با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ در جامعه به ویژه در فضاهای دانشگاهی مورد غفلت واقع شده است، خاطرنشان کرد: مظلومیت حوزه فرهنگی در این است که همه انسان‌ها در کشور احساس می‌ کنند در این حوزه صاحب نظر هستند و در حوزه فرهنگ هر کسی به خودش حق دخالت می‌ دهد، از این رو کار ما در جامعه به خصوص در فضاهای دانشگاهی سخت است، چون هر کسی شاید خود را در این حوزه صاحب نظر بداند.

فراهانی بیان کرد: اگر در فضاهای دانشگاهی بتوانیم تعامل و رابطه دو سویه و خوبی با دانشجویان ایجاد کنیم و رفتارمان پدرانه و دلسوزانه باشد، قطعا  قفل بسیاری از مشکلات در دانشگاه باز می ‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: اگر ما در محیط‌ های دانشگاهی فرصت تفکر، تعقل و اندیشیدن را به دانشجویان ندهیم قطعا با مشکلات و آسیب‌ های زیادی مواجه می‌ شویم. به همین دلیل باید برای تربیت دانشجویان خردورز و اندیشه گرا در دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هر چقدر در مسیر توسعه فعالیت‌ های فرهنگی در محیط دانشگاه گام برداریم، کم است، گفت: دولت و وزارتخانه بودجه‌ های مختلفی در اختیار دانشگاه‌ ها قرار می ‌دهد، اما به هرحال باید همان قدر که برای انجام طرح‌ های عمرانی در حوزه‌ های سلامت و آموزش هزینه کنیم برای فعالیت‌ های فرهنگی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است نیز سرمایه‌ گذاری کنیم.

فراهانی با تاکید بر این موضوع که نباید بودجه فرهنگی را صرف اقدامات غیرفرهنگی کرد، افزود: در برخی از دانشگاه‌ ها تصمیماتی در هیات امنا گرفته شده است که بار مالی زیادی برای دانشگاه ایجاد می ‌کند و براساس این تصمیم‌ ها، مسئولان مجبور می ‌شوند از محل‌ های دیگر از جمله بودجه فرهنگی هزینه کنند که این موضوع به فعالیت‌ های فرهنگی دانشگاه لطمه می‌زند.

وی با بیان اینکه برخی از دانشجویان داوطلبانه به فعالیت‌ های دانشجویی گرایش و رغبت دارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه انگیزه بسیاری از دانشجویان در محیط‌ های دانشجویی به واسطه دریافت کار دانشجویی مضاعف شده است و این در حالی است که باید یک دانشجو به صورت خودجوش و فارغ از بحث کار دانشجویی مبادرت به فعالیت‌ های مختلف در فضاهای دانشگاهی کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به بازدید از تعداد زیادی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از مهرماه سال گذشته تاکنون، ادامه داد: قطعا این سفرها کمک می ‌کند که با شناخت بهتر و با استفاده از تجارب سایر دانشگاه‌ ها در راستای حل مشکلات قدم برداریم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: