کد خبر: ۱۹۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 10
این مطالعات نشان می دهد مصرف داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) در دوران بارداری، رشد جنین را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به بروز افسردگی در دوران بلوغ شود.
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا نشان می دهد برخی داروهای ضد افسردگی به طور قابل توجهی در رشد مغز جنین تاثیر منفی دارند.

به گزارش شفاآنلاین،این مطالعات نشان می دهد مصرف داروهای مهارکننده بازجذب سروتونین (SSRI) در دوران بارداری، رشد جنین را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به بروز افسردگی در دوران بلوغ شود.

این مطالعه با بررسی 98 نوزاد نشان می دهد مصرف داروهای SSRI در دوران بارداری باعث افزایش حجم دو ناحیه از مغز به نام های اینسولار و آمیگدال و افزایش اتصالات بین این دو ناحیه می شود. این دو ناحیه نقش مهمی در پردازش عاطفی ایفا می کنند.

بر اساس یک مطالعه که در سال 2016 میلادی صورت گرفت و با بررسی اطلاعات پزشکی مربوط به 15 هزار نفر، احتمال بروز افسردگی در نوجوانان 15 ساله ای که مادرشان در طول بارداری از داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین استفاده کرده، دو تا سه برابر بیشتر از سایرین است.

این مطالعه نشان می دهد در دوران بارداری بهتر است از داروهای غیر SSRI استفاده شود. روان درمانی و داروهای جایگزین برای درمان افسردگی در دوران بارداری توصیه می شود.
برچسب ها: سلامت ، دانشگاه ، افسردگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: