کد خبر: ۱۹۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
بر اساس این اطلاعات، میانگین درآمد یک کارمند زن که به طور تمام وقت در این سرویس کار می‌کند با حدود ۲۹ پوند نسبت به ۳۷ پوند درآمد یک مرد، فاصله‌ی بیش از ۲۳ درصدی دارد
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس اطلاعاتی که بیش از یک میلیون نفر از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) اعم از پزشکان، مدیران، پرستاران و نیروی خدماتی را پوشش می‌دهد، درآمد کارکنان زن در این سازمان تقریبا یک چهارم کمتر از پرسنل مرد است.

به گزارش شفا آنلاین، بر اساس این اطلاعات، میانگین درآمد یک کارمند زن که به طور تمام وقت در این سرویس کار می‌کند با حدود ۲۹ پوند نسبت به ۳۷ پوند درآمد یک مرد، فاصله‌ی بیش از ۲۳ درصدی دارد.

همچنین در میان پزشکان نیز این شکاف جنسیتی دستمزد(Wage)ها با درآمد حدود ۶۸ هزار پوندی پزشکان مرد نسبت به درآمد ۵۷ هزار پوندی پزشکان زن، ۱۵ درصد برآورد شده است.

یک پزشک از اتحادیه پزشکان زن ضمن تاسف بار خواندن این آمار بیان کرد: این آمار نشان دهنده این واقعیت است که احتمال دستیابی مردان به موقعیت‌های بالاتر همان‌گونه که در دیگر زمینه‌های اقتصادی شاهد آن هستیم بیشتر است.

سخنگوی دپارتمان بهداشت و امور اجتماعی انگلیس در این رابطه اعلام کرده که نسبت به عادلانه بودن درآمد کارکنان NHS بدون در نظر گرفتن جنسیت آن‌ها متعهد است و با این سازمان برای توقف این شکاف جنسیتی همکاری داشته و به بررسی مستقل در این مورد خواهد پرداخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: