کد خبر: ۱۹۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
یکی از این مشکلات بیماری کبد چرب است که متأسفانه نشانه ظاهری و علامت هشداردهنده‌ای ندارد
شفاآنلاین>سلامت> تغییر در سبک زندگی، کاهش تحرک و افزایش وزن، انسان امروزی را در معرض خطرات بسیار و بیماری‌های فراوان قرار داده است.

به گزارش شفاآنلاین، یکی از این مشکلات(Difficulties) بیماری کبد چرب است که متأسفانه نشانه ظاهری و علامت هشداردهنده‌ای ندارد و تنها از طریق رادیولوژی قابل تشخیص است. دکتر کوروش عبداللهی فرد در آستانه برگزاری سی و چهارمین کنگره بین‌المللی رادیولوژی می‌گوید: وجود چربی در کبد هر انسانی طبیعی است اما اگر به هر دلیلی مانند افزایش وزن و چاقی یا کم تحرکی چربی بیشتری در کبد ذخیره شود و این چربی از حد معین و طبیعی بالاتر رود فرد به کبد چرب مبتلا خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره ادامه می‌دهد: بسیاری گمان می‌کنند داشتن کبد چرب وضعیتی خطرناک نیست اما بهتر است بدانید هنگامی که این مشکل با بیماری‌هایی نظیر دیابت(Diabetes) و فشار خون بالا همراه شود، ریسک بیماری و حتی خطر مرگ بیمار چندین برابر خواهد شد.

این رادیولوژیست با تأکید بر ضرورت شناسایی بموقع کبد چرب اضافه می‌کند: هرچند پیشگیری همیشه بهتر از درمان است اما درمان بموقع هم در درمان بیماری بسیار مؤثر است. شناسایی و تشخیص و همچنین کنترل و بررسی نشست چربی در کبد از وظایف رادیولوژیست‌هاست و می‌توان با انجام سونوگرافی به صورت عددی و توصیفی میزان کبد چرب در فرد را مشخص کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: