کد خبر: ۱۹۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 08
دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، روز گذشته با دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در محل این سازمان دیدار و در خصوص اهم مسائل مربوط به جامعه پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداخت
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور و معاون درمان وزارت بهداشت، در دیدار نوروزی، مسائل مبتلا به حرفه پزشکی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health)، روز گذشته با دکتر ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در محل این سازمان دیدار و در خصوص اهم مسائل مربوط به جامعه پزشکی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار رئیس کل سازمان نظام پزشکی ضمن تبریک سال نو و قدردانی از تلاش و زحمات تمامی دست اندرکاران وزارت بهداشت در ارائه خدمات به مردم و جامعه پزشکی، گفت: جامعه پزشکی با مشکلات متعددی مواجه است و اعتراض و تجمع، راهکار حل این قبیل مسائل نیست.

فاضل در خصوص تداخلات بین رشته ای، گفتگو مبتنی بر آخرین دستاوردهای علمی و نیازهای بومی را بهترین راه حل این معضل قلمداد نمود و ورود به حوزه های سیاسی و اداری را مردود دانست.

معاون درمان وزارت بهداشت نیز با اشاره به تنظیم راهنما برای خدمات پرهزینه ای که از سوی پزشکان تجویز می شود، گفت: پیشگیری از درمان های نابجا و بلا نتیجه و بعضا بسیار گران اعم از دارو و جراحی ها باید مد نظر همکاران پزشک قرار گیرد.

جان بابایی افزود: پتانسیل انجمن های علمی تخصصی در نگارش راهنماهای بالینی(Clinical guides) بسیار کمک کننده است.

بر اساس همین گزارش، همکاری مجمع انجمن های علمی تخصصی و تغییر مسیر پژوهش های پزشکی کشور به سمت مطالعه اثربخشی درمان ها نیز مورد توجه و تاکید معاون وزیر بهداشت قرار گرفت.

در این دیدار طرفین بر لزوم نزدیک شدن جزء حرفه ای تعرفه ها در بخش دولتی و خصوصی و استفاده از ظرفیت بیمارستان های بخش خصوصی در آموزش رزیدنت ها تاکید کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: