کد خبر: ۱۹۱۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
اگر دولت در ۷۹۰ بیمارستان دولتی و بیمارستان های تامین اجتماعی از تولیدات داخلی استفاده کند برای بخش خصوصی و مردم فرهنگسازی خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت> نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: کناره گیری دولت از تولید دارو و تجهیزات پزشکی، می تواند به حمایت از تولید کالای ایرانی کمک کند.

به گزارش شفاآنلاین، همایون یوسفی  اظهار داشت: اگر دولت در ۷۹۰ بیمارستان دولتی و بیمارستان های تامین اجتماعی از تولیدات داخلی استفاده کند برای بخش خصوصی و مردم فرهنگسازی خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای کم کردن مشکل تامین نقدینگی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: حدود ۸۰ درصد تولیدات و تجهیزات پزشکی به نوعی متکی به واردات است، البته وضع حوزه سلامت به نسبت سایر حوزه ها بهتر است.

یوسفی، راهکارهای حمایت از کالاهای تولید داخل را برشمرد و افزود: تاسیس بانک اطلاعات (Information)جامع از تولیدات داخل، اجرای قانون حداکثر استفاده از توان و تولید داخل، جلوگیری از ورود کالاهای دست دوم، حمایت از تولید واقعی، کاهش انحصار در حوزه های مختلف، افزایش تحقیقات در حوزه های مختلف از جمله تولید دارو، حمایت از شرکت های دانش بنیان، مبارزه با قاچاق، کناره گیری دولت از تولید دارو و تجهیزات و ممنوعیت ورود کالاهایی که مشابه داخلی دارند، راهکارهای حمایت عملی از کالاهای تولید داخل است.

وی با اشاره به اهمیت استراتژیک کالاهای حوزه سلامت از جمله دارو(medicine)، گفت: کلید واژه حمایت از کالاهای تولید داخل در اقتصاد مقاومتی خلاصه می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: