کد خبر: ۱۹۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 06
بوتاکس یک نوع سم به نام بوتولینوم است که تزریق آن در زیر پوست،سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد .

شفا آنلاین>سلامت>بوتاکس سمی است که در علم پزشکی کاربردهای زیبای و سلامت فراوانی دارد اما بهتر است بدانید چه افرادی نمی توانند از بوتاکس استفاده کنند.

 به گزارش شفا آنلاین:بسیاری از افراد به خصوص خانم های با بالا رفتن سن و ایجاد خطوط ریز بر روی صورت، به فکر روش های برطرف کردن آن ها از جمله بوتاکس می افتند. همچنین بوتاکس در مسایل پزشکی از جمله درمان و پیشگیری از میگرن و سردردهای شدید کاربرد دارد. به همین دلیل توجه به این موضوع بسیار اهمیت دارد که چه افرادی می توانند از بوتاکس استفاده کنند و چه افرادی نباید به هیچ عنوان از بوتاکس استفاده کنند.

بوتاکس و کاربردهای آن

بوتاکس یک نوع سم به نام بوتولینوم است که تزریق آن در زیر پوست،سبب فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک صورت خواهد شد و ظاهری جوان تر را برای مدتی ایجاد خواهد کرد .

بوتاکس برای درمان تعریق موضعی بیش از حد نیز کار برد دارد. همچنین به کاهش دردهای مزمن از جمله میگرن، درد شانه، گردن و گرفتگی عضلات کمک می کند.
چه افرادی نباید از بوتاکس استفاده کنند؟

• افرادی که سن آنها زیر ۱۸ سال است .

• افرادی که در دوران حاملگی یا شیر دهی هستند .

• افرادی که بیماری های قلبی عروقی حاد دارند .

• افرادی که بیماری ام اس یا نارسایی کلیه دارند .

• افرادی که عفونت های فعال دارند یا از نظر ایمنی بدنشان ضعیف است .

• افرادی که بیماری اختلالات انعقادی دارند.

• افرادی که به پروتئین گاو حساسیت دارند.

• کسانی که بیماری عفونی و التهابی در صورت و اطراف آن دارند .

• کسانی که از دارو های ضد انعقاد خون استفاده می کنند .

• کسانی که در دو هفته اخیر واکسیناسیون انجام داده اند .

• کسانی که سابقه حساسیت به این دارو را دارند.
دوره مناسب تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس باید هر 4 تا 6 ماه تمدید شود و نیازی به استراحت دادن پوست نیست زیرا اگر انقباض عضله بازگردد ممکن است اثر بوتاکس کم شود پس بهتر است قبل از اینکه حرکات عضله کاملا بازگردد تزریق تکرار شود تا عضله به این حالت عادت کند. همچنین این تفکر که بعد از 4یا 5 بار تزریق، عضله برای همیشه فلج می‌ماند اشتباه است بلکه آن عادت عضله از بین می‌رود و ایجاد چین‌ها به عقب می‌افتد وگرنه اگر شما 10 بار هم بوتاکس تزریق کنید باعث فلج دائمی عضله نمی‌شود.

علاوه بر این دوزهای بوتاکس که در پوست تزریق می‌شود معمولا باعث ساخت آنتی‌بادی علیه بدن نمی‌شود و احتمال عدم جواب با تزریق دوز‌های استاندارد خیلی کم است.
خطرات احتمالی تزریق بوتاکس

عارضه پس از تزریق بوتاکس معمولا به دلیل اشتباهات در تزریق کردن ایجاد می‌شود. برای مثال اگر بوتاکس در نقاط صحیح تزریق نشود، دوز دارو مناسب نباشد و بیش از حد تزریق شود، دارو زیادی رقیق شده باشد و پخش شود، نقاطی که تزریق می‌شود فشار و ماساژ داده شود یا اگر از داروهای تقلبی و غیر استاندارد استفاده شود و تزریق به‌وسیله افراد غیر متخصص و در مکان‌های نامناسب مثل آرایشگاه‌ها صورت گیرد، احتمال ایجاد عارضه افزایش پیدا می‌کند وگرنه بوتاکس به خودی خود کارایی بسیار خوبی دارد و عارضه چندانی ندارد.

اگر هم عارضه‌ای داشته باشد برای مثال باعث سردرد گذرا و علائمی شبیه سرماخوردگی بعد از تزریق می‌شود یا یک مقدار افتادگی پلک می‌دهد که این عوارض گذراست و خطرناک نیست.برنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: