کد خبر: ۱۹۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 04
تازه‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، کاهش مصرف گوشت قرمز با کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ در ارتباط است
شفا آنلاین>سلامت>براساس تازه‌ترین تحقیقاتی که صورت گرفته است، وفور سرطان روده بزرگ در کشورهای پیشرفته، ۱۰۰ برابر بیشتر از جهان سوم است؛ کاهش مصرف گوشت قرمز می‌تواند به میزان قابل توجهی در کاهش ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین، تازه‌ترین پژوهش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد، کاهش مصرف گوشت قرمز با کاهش ابتلا به سرطان روده بزرگ(Colon Cancer) در ارتباط است.

سرطان روده بزرگ که بین خیلی از افراد رواج پیدا کرده در دهه اخیر بسیار شایع شده است؛ از علایم این سرطان می‌توان به ضعف، کم خونی، بواسیر، دفع خون با مدفوع و … اشاره کرد.

وفور سرطان روده بزرگ در کشورهای پیشرفته صد برابر بیشتر از جهان سوم است؛ دانشمندان 90درصد عامل پیدایش سرطان را مربوط به رژیم غذایی(diet) و تفاوت‌های آن در جهان می‌دانند.

محققان باور دارند، افرادی که هر روز حداقل 2 وعده 80 گرمی‌ گوشت قرمز یا گوشت فرآوری شده (مثل سوسیس) مصرف می‌‌کنند، در مقایسه با افرادی که کمتر از یک بار در هفته گوشت قرمز می‌‌خورند، یک سوم بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستند.

همچنین در مناطقی که بیشتر از سبزیجات و میوه‌جات استفاده می‌شود به علت ازدیاد حجم روده بزرگ، سرطان کمتر دیده شده است.

بر اساس داده‌های موجود، در سال 2012، یک میلیون و چهارصد هزار مورد ابتلا جدید به این بیماری و همین‌طور 694 هزار مورد مرگ از آن اتفاق افتاد؛ علاوه بر این شیوع این بیماری در زنان کمتر از مردان است.

در انگلیس سالانه 41 هزار و 800 نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ تشخیص داده می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: