کد خبر: ۱۹۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 02
در این روش درمانی، سلول بنیادی از مغز استخوان فرد بیمار اخذ شده و آنها را بعد از تکثیر (به اندازه مورد نیاز) به همان فرد تزریق می کنند تا ترمیم غضروف انجام گیرد
شفاآنلاین>سلامت> مدیر عامل شرکت دانش بنیان سل تک فارمد وابسته به پژوهشگاه رویان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به تولید نیمه صنعتی سلول بنیادی مزانشیمی در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: این سلول ها برای درمان آرتروز مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر ناصر اقدمی افزود: در این روش درمانی، سلول بنیادی از مغز استخوان فرد بیمار (Patient)اخذ شده و آنها را بعد از تکثیر (به اندازه مورد نیاز) به همان فرد تزریق می کنند تا ترمیم غضروف انجام گیرد.

وی کاهش عوارض داروهای شیمیایی و کاهش دوره درمان و ترمیم بهتر غضروف را از مزیت های این روش درمانی اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه سلول های بنیادی از بدن فرد بیمار گرفته می شود درصد موفقیت آن هم بالاتر از روش فعلی است.

اقدمی با اشاره به اینکه درصد موفقیت این روش، به شدت بیماری فرد بستگی دارد، اظهار کرد: این روش کمک موثری برای ترمیم غضروف فرد بیمار و همچنین کاهش درد و الام آنان است.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه تعویض مفصل زانو راه حلی برای درمان تخریب مفصل زانو است، گفت: شایعترین علت تعویض مفصل زانو در ایران، بیماری آرتروز است.

وی اظهار کرد: مجوز تولید نیمه صنعتی و تحت کنترل سلول فیبروبلاستی و سلول بنیادی مزانشیمی برای تولید دارو هم از سازمان غذا و دارو اخذ شده است.

اقدمی با اشاره به اینکه سلول فیبروبلاستی برای ترمیم زخم های مزمن و سوختگی و جوان سازی پوست استفاده می شود، افزود: اولین محصول در حوزه پوست با نام 'رینو درم سل' پس از تولید نیمه صنعتی در بهمن سال گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (medical)در مرکز تحقیقات و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی و سپس وارد بازار داخلی شد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه با تلاش محققان ایرانی تولید نیمه صنعتی تعدادی از سلول های بنیادی فراهم شده است، گفت: در مجموع 5 محصول سلول های بنیادی آماده تولید نیمه صنعتی است که آنها برای درمان بیماری های پوستی مانند بیماری لک و پیس، آرتروز و بیماری قلبی، استفاده می شود. تاکنون یک محصول از آنها به تولید نیمه صنعتی رسیده و دومین محصول هم در آینده نزدیک به تولید نیمه صنعتی می رسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: