کد خبر: ۱۹۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 02
محققان مي گويند کساني که اين رژيم را رعايت مي کنند، نسبت به ديگران در شرايط بسيار بهتري قرار دارند
شفا آنلاین>تغذیه>محققان علوم پزشکي در انجمن گوارش آمريکا اعلام کردند استفاده از رژيم مديترانه اي، پيري را به تاخير مي اندازد.

به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه هاي واشنگتن آمريکا، پاريس در فرانسه و مادريد اسپانيا در مجموعه مطالعاتي که در انجمن بيماري هاي دستگاه گوارش آمريکا مطرح شد اعلام کردند رژيم مديترانه اي از طريق کاهش چربي بدن، محافظت از روند استرس اکسيداتيو و التهاب، تعديل عوامل رشد که به ايجاد سرطان(Cancer) منجر مي شوند، مهار کردن توليد متابوليت هاي توليد شده توسط ميکروب هاي دستگاه گوارش و همچنين تاثير بر ريز مغذي هاي آمينو اسيدي قادر است بدن را در برابر روند پيري محافظت کند.

محققان مي گويند کساني که اين رژيم را رعايت مي کنند، نسبت به ديگران در شرايط بسيار بهتري قرار دارند.

رژيم مديترانه اي اصيل متشکل از غذاهايي است که در ابتداي دهه 60 در مناطقي چون جنوب ايتاليا و بخش هايي از يونان معمول بود. اين الگوي غذايي در ديگر مناطق پرورش زيتون در مديترانه مثل بخش هايي از فرانسه، لبنان، پرتقال، اسپانيا، سوريه، تونس و ترکيه نيز معمول است.

ويژگي هاي اصلي رژيم مديترانه اي:
مواد غذايي گياهي فراواني دارد؛ مثل ميوه، سبزيجات، نان ها و ديگر مواد تهيه شده از غلات، سيب زميني، حبوبات و ديگر دانه‌ها.

غذاها از موادي تهيه مي شود که تازه و فصلي هستند؛ در همان منطقه روييده و کمترين فرايند در حين پخت روي آنها صورت مي گيرد. ميوه هاي تازه در اين رژيم به عنوان دسر روزانه مصرف مي شوند. شيريني هاي داراي شکر تغليظ شده يا عسل چند بار در هفته مصرف مي شوند. روغن زيتون از منابع اصلي تامين کننده چربي رژيم است.

محصولات لبني، خصوصاً پنير و ماست روزانه به ميزان کم يا در حد متوسط مصرف مي شوند. ماهي و مرغ به ميزان کم يا در حد متوسط مصرف مي شوند. صفر تا 4 عدد تخم مرغ در هفته مصرف مي شوند. گوشت قرمز به ميزان کم مصرف مي شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: