کد خبر: ۱۹۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 01
اجرای این طرح به خوبی آغاز شد، ولی تداوم اجرای آن به دلیل اینکه قوانین مرتبط با آن همچون پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده، سیستم ارجاع ، گاید لاین‌ها و بسته‌های خدماتی اجرا نشد با چالش مواجه شد
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با ارزیابی مثبت از روند اجرای طرح تحول سلامت بر ضرورت تامین اعتبارات لازم توسط دولت برای تداوم اجرای آن تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، احمد همتی در تشریح روند اجرای طرح تحول سلامت گفت: اجرای این طرح به خوبی آغاز شد، ولی تداوم اجرای آن به دلیل اینکه قوانین مرتبط با آن همچون پرونده الکترونیک سلامت، پزشک خانواده، سیستم ارجاع(Referral system) ، گاید لاین‌ها و بسته‌های خدماتی اجرا نشد با چالش مواجه شد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون ما در قالب بودجه 97 به نوعی وزارت بهداشت را الزام کردیم که این قوانین را اجرا کند و مسئولان این وزارتخانه نیز در این مورد قول داده‌اند تا در جهت کاهش مشکلات این حوزه مفاد طرح تحول سلامت را اجرا کنند.

وی در مورد راه‌های تامین منابع لازم برای اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: برای تامین اعتبارات لازم برای این بخش نیز دولت را ملزم کرده‌ایم تا یک درصد ارزش افزوده، ده درصد هدفمندی یارانه‌ها و بدهی‌های خود به صندوق تامین اجتماعی را پرداخت کند تا منابع مالی لازم برای اجرای تمام بخش‌های طرح تحول سلامت تامین شود.

همتی در مورد انتشار اخباری مبنی بر اجرای نسخه جدیدی از پزشک خانواده در سال 97 یادآورشد: برای طرح پزشک خانواده نسخه جدیدی وجود ندارد، بلکه قرار است اجرای همان بخش‌هایی از این طرح که در برخی استان‌ها اجرا شده است به تمام بخش‌های کشور تسری پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: اعتبارات تخصیص‌یافته در بودجه 97 برای اجرای طرح پزشک خانواده در حدی بوده که وقتی در جلسات کمیسیون بهداشت و درمان میزان آن در حضور مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان سازمان برنامه و بودجه مطرح شد، کافی بودن آن برای اجرای طرح پزشک خانواده(family doctor) را تایید کردند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته اگر اعتبارات تخصیص‌یافته به اجرای طرح پزشک خانواده کافی هم نباشد، دولت باید کمک کند تا منابع لازم برای اجرای این طرح تامین شود، چرا که اجرای آن هم در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه مورد تاکید قرار گرفته بود و هم در بودجه‌های سنواتی به اجرای آن تاکید شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: