کد خبر: ۱۹۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 01
اگر وزارت بهداشت کار علمی، غیراستاندارد و غیربهداشتی در مجموعه خود انجام دهد مصداق این مثل می‌شود که رطب خورده، منع رطب چون کند؟
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس، بر ضرورت تقویت معاونت آموزشی وزارت بهداشت و آغاز اجرای برنامه‌هایش در حوزه پیشگیری از بدنه این وزارتخانه تاکید کرد.

به گزارش شفا آنلاین، همایون هاشمی در ارزیابی عملکرد وزارت بهداشت گفت: اگر وزارت بهداشت کار علمی، غیراستاندارد و غیربهداشتی در مجموعه خود انجام دهد مصداق این مثل می‌شود که رطب خورده، منع رطب چون کند؟

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، ادامه  داد: آنچه مسلم است در تمام کشورها آموزش سلامت محور در همه عرصه‌های زندگی از جمله بهداشت روانی، غذا و برخورد با بیماری مقدم بر مداخلات درمانی قرار داده می‌شود، اما متاسفانه در ایران وزارت بهداشت مداخله محور است و حجم برنامه‌های معاونت درمان این وزارتخانه این امر را تایید می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: تاکنون معاونت آموزشی وزارت بهداشت(Ministry of Health) در حوزه آموزش برای پیشگیری اقدامات خاصی انجام نداده است، و این در حالی است که این وزارتخانه باید آموزش در حوزه پیشگیری را از بدنه خود آغاز کرده، سپس به سطح عمومی انتقال دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: بی‌تردید وقتی دستگاهی متولی آموزش و بهداشت عمومی بوده، باید مصرف روزانه یک لیوان شیر که به دلیل پیشگیری از جذب سموم ناشی از آلودگی هوا بدان توصیه کرده و ورزش و تغذیه سالمی که تعریفی از آن در سطح عمومی ارائه داده است  را قطعا در برنامه غذایی کارمندان خود لحاظ کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: