کد خبر: ۱۹۰۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 30
استرس یکی از بیماری‌های قرن جدید است. بیماری که می‌تواند جسم و روان را تحت تاثیر قرار بدهد.
شفا آنلاین>اجتماعی>وقتی الگوی خواب‌تان تغییر می‌کند، خسته می‌شوید، از زندگی لذت نمی‌برید، دل‌شوره دارید، دردهای متعدد به سراغ‌تان می‌آید، زمان آن رسیده که تنش‌ها را تحت کنترل در آورید.

به گزارش شفا آنلاین: استرس یکی از بیماری‌های قرن جدید است. بیماری که می‌تواند جسم و روان را تحت تاثیر قرار بدهد.

در ادامه به چهار حرکت برای غلبه بر استرس خواهیم پرداخت.

 

حرکت اول: نشانه‌های استرس <Signs of stress>در بدن‌تان را بشناسید

یاد بگیرید که به طور مرتب بدن‌تان را برای یافتن علائم تنش‌های فوق‌العاده کنترل کنید.

مراقب خون حرف زدن خود باشید که از علائم اولیه فشار است.

همان‌طور که افراد دیابتی یاد می‌گیرند که علائم هشدار دهنده اولیه در مورد قند غیرطبیعی خون‌شان را شناسایی کنند، اگر در معرض تنش‌های فوق‌العاده هستید باید یاد بگیرید که علائم خطر را تشخیص دهید. به محض این‌که الگوی خواب‌تان تغییر می‌کند، خسته می‌شوید، از زندگی لذت نمی‌برید، دل‌شوره دارید، دردهای متعدد به سراغ‌تان می‌آیند، زمان آن رسیده که تنش‌ها را تحت کنترل در آورید.

 

حرکت دوم: استرس‌های‌تان را تغییر دهید

سطح فشارها را با جا به جا کردن استرس‌ها، زیر نقطه سر ریز و انفجار نگه دارید. اگر موضوع پر تنش جدیدی به سراغ‌تان آمد با حذف یا به تعویق انداختن مشکل و استرس قبلی جایی برایش باز کنید. به این ترتیب سطح جمع استرس زیر نقطه انفجار می‌ماند.

اغلب مردم گرایش به روی هم انبار کردن مشکلات دارند تا جا به جا کردن‌شان. برای این‌که سلامتی‌تان به خطر نیفتد، یاد بگیرید که استرس‌های‌تان را جا به جا کنید.

تصوی کنید زندگی شما مانند یک کمد با کشوهای مختلف است. هرگز نباید همه کشوها را با هم باز کنید، چون دچار آشفتگی می‌شوید. هر کشو را که باز می‌کنید، کشوی دیگر را ببندید تا در فرصت مناسب نوبت کشوی دیگری برسد.

 

حرکت سوم: کمک گرفتن از دیگران

در مواقعی که دچار فشار روحی، کاری یا خانوادگی هستید، به دیگران هم این شانس را بدهید که به شما کمک کنند. تا وقتی از آنان تقاضای کمک نکنید، هرگز نخواهید فهمید دوستان واقعی شما چه کسانی هستند. بعضی اوقا این حقیقت را قبول کنید که به تنهایی قادر به حل مشکلات نیستید. در این موارد مغرور نباشید و فکر نکنید اگر از کسی تقاضای کمک کنید، نقاط ضعف شما مشخص می‌شود. این کمک می‌تواند حتی یک درد و دل ساده باشد. البته در مورد رازها و مسائل خاص و تصمیم‌گیری‌های مهم از مشاور حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

حرکت چهارم: استراحت و درمان

به خاطر داشته باشید اگر احساس مریضی و کسالت می‌کنید، خسته‌اید، خواب‌تان دچار مشکل شده، دل‌شوره دارید و حال روحی‌تان خوب نیست، این‌ها معلول تغییرات شیمیایی در مغزتان است و باید به فکر درمان این مشکلات باشید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: