کد خبر: ۱۹۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 29
کارشناسان اعلام کرده اند در نظر دارند واکسنی حاوی ترکیبی از ۶ ماده آلرژن مختلف برای کمک به مبتلایان به آلرژی تولید کنند.
شفاآنلاین>سلامت>مبتلایان به آلرژی در آینده نزدیک با استفاده از نوعی درمان جدید می‌توانند مانند دیگران از طبیعت زیبا و چشم نواز بهاری و مسافرت در دل طبیعت لذت ببرند.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان اعلام کرده اند در نظر دارند واکسنی حاوی ترکیبی از ۶ ماده آلرژن مختلف برای کمک به مبتلایان به آلرژی تولید کنند.
 
با افزایش میزان دوز واکسن در طول ۸ هفته، سیستم ایمنی با این مواد آلرژن سازگاری پیدا کرده و فرد دیگر دچار حمله آلرژی و تولید هیستامین در بدن خود نمی‌شود.

پژوهشگران به ویژه در نظر دارند از این واکسن برای کمک به درمان بیماری تب یونجه (رینیت فصلی) که در فصل بهار به شدت همه گیر است استفاده کنند.

سیستم ایمنی بدن افراد مبتلا به آلرژی نسبت به برخی مواد غیر خطرناک برای سلامت انسان واکنش نشان می‌دهد و سبب تولید موادی به نام هیستامین می‌شود.

بر اثر تولید هیستامین فرد با عارضه هایی همچون آب ریزش و گرفتگی بینی، عطسه و سرفه، خارش گلو، تورم اعضای بدن، مسدود شدن مجاری تنفسی، اشک ریزی از چشم، بروز کهیر، قرمز شدن بدن و مواردی از این دست مواجه می‌شود.

افراد بر اثر ابتلا به رینیت فصلی ناشی از گرده افشانی گیاهان، گرد و غبار در هوا و نیز اجزای بدن حیوان ها همچون موی بدن، با مشکل‌های بالا مواجه می‌شوند.

تاکنون درمان قطعی برای آلرژی وجود نداشته است و فرد مبتلا مجبور به استفاده از دارو‌های آنتی هیستامین است.

دارو‌های آنتی هیستامین و کورتیکو استروئید‌ها دارای عارضه‌های جانبی همچون خواب آلودگی، خشکی دهان، تاری دید، ریزش موی سر در برخی افراد، افزایش وزن، ضعف عضلانی و در دراز مدت آسیب کبدی هستند.

از جمله روش‌های درمانی برای مبتلایان به آلرژی شدید، ایمونوتراپی را می‌توان نام برد که در این روش ماده آلرژن در دوز‌های کم به فرد داده می‌شود تا به تدریج حساسیت سیستم ایمنی بدن نسبت به آن ماده آلرژی زا کاهش پیدا کند.

اما در این شیوه درمانی جدید واکسنی شامل 6 آلرژن مختلف در یک تزریق به بدن فرد وارد می‌شود و در عرض چند هفته آلرژی او تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

آلرژی از دسته بیماری‌های خود ایمنی است، اما عامل‌های مختلفی در بروز آن تاثیر دارند. آلرژی گونه‌های مختلف دارد از جمله تنفسی، پوستی و غذایی که معمولاً از سنین کودکی خود را نشان می‌دهند، هرچند گاهی اوقات آلرژی در بزرگسالی نیز بروز می‌کند.

درصورت تاخیر در درمان آلرژی‌های شدید به ویژه پس از وقوع شوک آنافلاکسی، امکان مرگ فرد وجود دارد. فرد مبتلا به آلرژی همیشه باید دستبند ایمنی که نشان دهنده نوع آلرژی و گروه خونی اوست را به همراه داشته باشد،  همچنین این فرد باید از مصرف برخی مواد غذایی یا مجاورت با برخی گیاهان اجتناب کند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند رابطه مستقیمی بین رژیم غذایی مادر و استرس او در دوران بارداری و ابتلای نوزاد به آلرژی وجود دارد. استرس مادر در این بازه زمانی و تولید هورمون کورتیزول سبب نقص در سیستم ایمنی کودک و ابتلای او به آلرژی می‌شود.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این روش درمانی بتوانند درمان قطعی برای مبتلایان به بیماری آلرژی پیدا کنند.
برچسب ها: سلامت ، آلرژی ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: