کد خبر: ۱۹۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 29
پوسیدگی و عفونت دندان و شکستن برخی آجیل‌ها مانند بادام، فندق و پسته با دندان از جمله عواملی هستند که باعث دندان درد می‌شوند.
شفاآنلاین>سلامت>یک محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره موثرترین روش‌های درمان خانگی دندان درد توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین،حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره عواملی که باعث دندان درد می‌شوند، اظهار کرد: پوسیدگی و عفونت دندان و شکستن برخی آجیل‌ها مانند بادام، فندق و پسته با دندان از جمله عواملی هستند که باعث دندان درد می‌شوند.

وی بیان کرد: وجود باکتری‌هایی که بر اثر مصرف غذا‌های حاوی نشاسته و قند در لابه لای دندان ها رشد می‌کنند و عوامل روانی مانند استرس هم از دیگر عواملی هستند که موجب دندان درد می‌شوند؛ به طور کلی رعایت بهداشت دندان و پرهیز از استرس تاثیر چشمگیری در جلوگیری از بروز دندان درد دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اسانس گل میخک را به علت داشتن ماده‌ای به نام اوژنول یکی از بهترین دارو‌های ضد عفونی کننده و برطرف کننده درد دندان دانست و افزود: استفاده از ترکیب میخک با پونه نقش موثری در رفع دندان درد، عفونت دندان و لثه و بوی بد دهان دارد؛ برای این منظور افراد باید مقدار مساوی از پونه و میخک را با عسل مخلوط کنند تا خمیری به دست بیاید، سپس این خمیر را روی دندان بگذارند.

عظمایی تاکید کرد: غرغره دهان با محلول آب نمک تاثیر بسزایی در رفع دندان درد دارد، برای این منظور افراد دچار این عارضه باید مقداری نمک را در آب ولرم بریزند سپس دهان خود را با این محلول غرغره کنند.

وی با بیان اینکه جویدن گیاه نعناع فلفلی (سوسن عنبر) در درمان سریع دندان درد موثر است، تصریح کرد: مبتلایان به دندان درد برای رفع مشکلشان باید مقداری پودر زنجبیل و میخک را با آب مخلوط و دهانشان را با این محلول غرغره کنند.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مبتلایان به دندان درد برای رفع مشکلشان باید یک عدد پیاز خام متوسط را خرد کنند و آن را به خوبی بجوند، سپس آن را بیرون بریزند؛ این کار علاوه بر رفع درد دندان نقش موثری هم در از بین بردن عفونت لثه، عفونت سینوس‌ها و عفونت گوش دارد.

عظمایی اظهار کرد: افراد برای رفع عفونت دندان و لثه باید یک حبه سیر را خرد کنند و چند لحظه آن را کنار دندان و لثه خود بگذارند.

وی یادآور شد: افرادی که دچار دندان درد هستند باید ۳۰ گرم جوش شیرین، ۳۰ گرم نمک دریا، ۱۰ گرم پونه کوهی و ۱۰ گرم گل میخک را با هم ترکیب کرده و سپس این مخلوط را پودر و الک کنند؛ مبتلایان به دندان درد باید دندان‌های خود را با این پودر الک شده مسواک بزنند؛ استفاده از این ترکیب نقش موثری در رفع دندان درد و بوی بد دهان دارد؛ این مخلوط همچنین موجب سفید کردن دندان‌ها هم می‌شود.
برچسب ها: سلامت ، طب سنتی ، دندان درد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: