کد خبر: ۱۸۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
اگر در سفر همراه سالمند دارید، قبل از سفر مراجعه به پزشک و دریافت دستور‌های لازم درباره مصرف دارو‌ها و رژیم غذایی، نوع سفر و حتی مدت زمان انجام آن اهمیت دارد.
شفاآنلاین>سلامت>در زمان سفر و همراه داشتن فرد بیمار یا سالمند رعایت برخی نکات ایمنی می‌تواند سبب سفری آسوده، لذت بخش و کاهش خطر‌های احتمالی شود.

به گزارش شفاآنلاین،در ایام عید نوروز یکی از فعالیت‌های تفریحی مورد علاقه خانواده‌ها رفتن به مسافرت است، بسیاری از خانواده‌ها دارای فردی سالمند هستند که آن‌ها را در سفر همراهی می‌کنند، همچنین امکان دارد برخی خانواده‌ها دارای اعضای خانواده‌ای باشند که مبتلا به برخی بیماری‌ها باشند، در این حالت رعایت راهکار‌هایی ساده سبب حفظ سلامت و لذت بردن از سفر بدون رخداد اتفاق‌های نگران کننده می‌شود.
 
اگر در سفر همراه سالمند دارید، قبل از سفر مراجعه به پزشک و دریافت دستور‌های لازم درباره مصرف دارو‌ها و رژیم غذایی، نوع سفر و حتی مدت زمان انجام آن اهمیت دارد.

 
همراه داشتن داروها، دفترچه خدمات درمانی، آشنایی با مراکز درمانی و اورژانس در مقصد، همراه داشتن برخی وسایل تشخیصی پزشکی مانند تست قند و فشارخون، دستگاه اندازه گیری دمای بدن و در افراد مبتلا به آلرژی تنفسی دستگاه آسان نفس می‌تواند از بروز وضعیت اورژانس جلوگیری و یا آن را کنترل کند.
 
افراد سالمند بیش از دیگران در معرض خطر ترومبوز وریدی قرار دارند، به همین دلیل در مسافرت‌های طولانی باید پس از هرچند ساعت یک بار مدتی استراحت و راه بروند تا خطر لخته شدن خون در پا‌های آن‌ها کاهش پیدا کند.
 
همچنین افراد سالمند، زمان مسافرت ناپرهیزی نکنند و رژیم غذایی مناسب خود را حفظ کنند، به ویژه اگر مبتلا به بیماری دیابت یا فشارخون بالا باشند یا  سکته را پشت سر گذاشته باشند.
برچسب ها: اجتماعی ، سالمند ، مسافرت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: