کد خبر: ۱۸۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به مهم‌ترین تهدیدات زیستی از راه اندازی نخستین آزمایشگاه پیشرفته سطح ۳ در سال ۹۷ خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به مهم‌ترین تهدیدات زیستی از راه اندازی نخستین آزمایشگاه پیشرفته سطح ۳ در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،سردار غلام‌رضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل اظهار کرد: به تازگی توافق نامه  ای بین وزارت بهداشت، وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان به امضا رسیده است که طبق آن بزرگترین آزمایشگاه جامع تا پایان سال97 در کشور راه اندازی می شود به گونه‌ای که نخستین آزمایشگاه فوق پیشرفته حوزه انسان و دام محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت راه اندازی آزمایشگاه سطح3 در کشور ادامه داد: در حوزه  پدافند زیستی، بیوتروریسم یکی از مهم‌ترین تهدیدات زیستی به شمار می‌رود و طبیعتاً نظام تشخیص و پایش بیماری‌ها برای شناسایی به موقع این تهدیدات  و پیشگیری از آن، اهمیت ویژه‌ای دارد؛ بنابر این  هر کشوری در این زمینه  باید به چنان پیشرفتی دست یابد که  بتواند با پیش بینی به موقع تهدیدات در مقابل هر تهدید و خطر زیستی در حوزه بیوتروریسم به آمادگی کامل   برسد.

سردار جلالی یاد آور شد:  جای خالی آزمایشگاه های فوق پیشرفته سطح3  در جای جای ایران به چشم می‌خورد؛ موضوعی که می تواند شناسایی و تشخیص به موقع تهدیدات زیستی را در حوزه بیوتروریسم با مشکلات جدی روبرو کند، به همین منظور طبق توافق نامه به امضا رسیده به زودی شاهد راه اندازی پیشرفته ترین و بزرگترین آزمایشگاه های استاندارد در کشورمان خواهیم بود که هر گونه تهدیدات زیستی را در حوزه  دام و انسان  به موقع و با واسطه تکنولوژی های فوق پیشرفته تشخیص خواهیم داد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: