کد خبر: ۱۸۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 27
دکتر کیانوش جهانپور: امسال بهار متفاوتی برای تولید کنندگان و اقتصاد کالاهای سلامت محور خواهیم داشت
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی سازمان غذا و دارو، با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی، گفت: امسال بهار متفاوتی برای تولید کنندگان و اقتصاد کالاهای سلامت محور خواهیم داشت.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر کیانوش جهانپور به تشریح سیاست های سازمان غذا و دارو با اشاره به موضوع حمایت از کالای ایرانی پرداخت و افزود: متاسفانه در کشور ما، شروع یک فعالیت اقتصادی خصوصا تولیدی، فوق‌العاده مشکل است و سدهای متعددی در برابر سرمایه‌گذار و کارآفرین دیده می‌شود، چنانکه در رتبه‌بندی کشورها از نظر سهولت شروع کسب‌وکار، جایگاه خوبی نداریم.

وی ادامه داد: در این موضوع تمرکزگرایی، بوروکراسی و موانع غیر ضرور دست و پای تولید را بسته است و یکبار برای همیشه باید این بهانه ها را برچید.

جهانپور به نقش تسهیل کننده دولت ها و حاکمیت در زمینه تولید و رقابت اشاره کرد و گفت: دولت ها و حاکمیت ها نباید با ایجاد موانع غیر ضرور و دیوان‌سالاری بیهوده یا کم اثر، از یکسو دولت و حاکمیتی متمرکز، متورم و کند ایجاد کند و از سوی دیگر دست و پای تولید و اقتصاد مردمی را ببندند.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید صریح بود و البته اول از خود باید شروع کرد، این اراده امروز در سازمان غذا و دارو وجود دارد، و به سهم خود به موانع تولید واقف هستیم و قبل از اینکه انگشت اتهام را به جای دیگری نشانه برویم و بدون فرافکنی، از خود باید شروع کنیم.

جهانپور گفت: این نگاه در دوره جدید سازمان غذا و دارو پر رنگ شده و مدیریت سازمان به طور جد این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و نامگذاری امسال از سوی رهبری، به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی، مسئولیت سازمان را در این زمینه دوچندان کرده است و در بهار ۹۷ گام های نخست، بلند و جدی برداشته خواهد شد. چنانکه در همین روزهای نخستین سال جدید مواردی از سوی ادارات کل فرآورده های غذایی و آشامیدنی، فرآورده های آرایشی و بهداشتی، فرآورده های طبیعی و سنتی و مکمل اطلاع رسانی شده و امسال بهار متفاوتی برای تولید کنندگان و اقتصاد کالاهای سلامت محور خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، ادامه داد: باید پذیرفت که دیوان‌سالاری متمرکز و بوروکراسی غیر ضرور و کم اثر برای بسیاری از ما به عادت و رویه تبدیل شده است، ولی همزمان باید دانست با این روش ها نمی توان بر رونق تولید افزود.

وی گفت: هنگامی که دو سوم کالاهای آرایشی و بهداشتی مصرفی کشور نه تنها تولید داخل نیست، بلکه اساسا کالای قاچاق(Smuggling) و غیر اصیل درجه چندم خارجی است، باید صادقانه پذیرفت که راه طی شده، بر مسیر صواب نبوده و باید در این مسیر بازنگری کرد. بدون هیچ پیچیدگی و منتی، سازمان غذا و دارو سهم خود را در این رابطه می پذیرد و انتظار می رود همه اطراف ماجرا نیز در این موضوع بازنگری داشته باشند و واقع بینانه و مسئولانه و بدون تلاش برای فرافکنی در این مورد سهم خود را بپذیریم و ادا کنیم. باید در فرآیندهای ثبت و صدور و نظارت بازنگری کرد و همه این بازنگری ها باید در راستای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی انجام پذیرد.

جهانپور، در پایان افزود: امروز لااقل از سوی سازمان غذا و دارو این قول را به مردم و تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خواهیم داد که موانع تولید و رونق اقتصادی حوزه کالاهای سلامت را به سهم خود و در چارچوب شرح وظایف و اختیارات سازمان، با لحاظ کردن مصالح عمومی اصولی و منطقی به حداقل ممکن برسانیم و در این راه مشتاقانه پذیرای نظرات، پیشنهادات و انتقادات هستیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: