کد خبر: ۱۸۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 26
اعتبارات تخصیص یافته به بیمه سلامت در بودجه ۹۷ تنها پاسخگوی ۶۰ درصد بدهی‌های آن خواهد بود
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: اعتبارات تخصیص یافته به بیمه سلامت در بودجه ۹۷ تنها پاسخگوی ۶۰ درصد بدهی‌های آن خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین،حیدرعلی عابدی در ارزیابی عملکرد بیمه سلامت گفت: یکی از مشکلات جدی بیمه سلامت که لازم است حتما رفع شود این بوده که باید بر روی ریلی که قانون برنامه ششم توسعه برای آن تعریف کرده، قرار بگیرد و بر اساس آن برنامه‌ریزی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به راهکاری که در برنامه ششم توسعه برای ارتقای بیمه سلامت(Health insurance) پیشنهاد شده است ادامه داد: ارائه خدمات بیمه سلامت باید حتما به صورت آنلاین شود، چرا که دادن دفترچه درمانی به صورت کنونی همچون تراول چک دادن به مردم است که هزینه‌های بسیاری را به کشور تحمیل می‌کند، بنابراین لازم است که به سرعت این بیمه سیستم خدمات‌دهی خود را آنلاین کند.

وی تاکید کرد: بیمه سلامت باید شرایط قراردادهای خود را آنلاین کند که در این راستا لازم است آزمون وسع برگزار کند که در پی آن اگر فردی قدرت پرداخت هزینه‌های درمانی را نداشته باشد تحت پوشش بیمه قرار بگیرد و هر فردی نیز که توانایی پرداخت هزینه‌های درمانی را داشته باشد، خود به پرداخت آن بپردازد.

بیمه سلامت باید یک سیستم نظام‌مند برای مدیریت منابع خود طراحی کند
عابدی تصریح کرد: هم‌اکنون مشکل عمده بیمه سلامت این بوده که نتوانسته منابع مورد نیاز خود را تامین کند، به همین دلیل همیشه با مشکلات مالی مواجه است و تا زمانی که نتواند یک سیستم نظام‌مند برای مدیریت منابع خود طراحی کند که اصلی‌ترین آن بهره‌مندی از سیستم آنلاین و عدم ارائه دفترچه‌های خدمات درمانی است، مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، خاطرنشان کرد: البته در ماه‌های پایانی سال 96 عملکرد بیمه سلامت رو به بهبود رفت، تاجایی که در بسیاری از زمینه‌ها اقدامات اثرگذاری داشت و همین که تصمیم گرفته‌اند تا در چارچوب قانون حرکت کنند، خبر خوبی است که می‌تواند در آینده این بیمه را ساماندهی کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیمه سلامت با اعتباراتی که در بودجه 97 بدان تخصیص یافته نمی‌تواند بدهی‌های خود را به طور کامل تسویه کند یادآورشد: شاید بیمه سلامت با این میزان اعتبارات بتواند تنها شصت درصد بدهی‌های خود را پرداخت کند، بنابراین قطعا همچنان بدهکار باقی خواهد ماند، اما اگر بتواند مدیریت صحیح و نظارت دقیقی بر هزینه‌کردهای خود داشته و ارائه خدماتش را به صورت آنلاین ارائه دهد قطعا وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: