کد خبر: ۱۸۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 23
ایام نوروز با دید و بازدید و سفرهای نوروزی از راه رسیده است، در این بین پزشکان و متخصصان به بیماران و افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند نکاتی را توصیه می کنند تا شیرینی ایام نوروز به کام آنها تلخ نشود
شفاآنلاین>سلامت> دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌های سازمان غذا و دارو در خصوص روش دستیابی به داروهای خاص و کمیاب در ایام نوروز توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، ایام نوروز با دید و بازدید و سفرهای نوروزی از راه رسیده است، در این بین پزشکان و متخصصان به بیماران(patients) و افرادی که داروهای خاصی مصرف می کنند نکاتی را توصیه می کنند تا شیرینی ایام نوروز به کام آنها تلخ نشود.

یکی از نکات مورد تاکید پزشکان و داروسازان همراه داشتن داروها در ایام نوروز است اما این احتمال وجود دارد که فرد به دلایلی داروی مصرفی خود را همراه نداشته باشد.

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که داروی خاصی مصرف می کنید و به سفر یا مهمانی رفته‌اید که بر اساس پیش بینی ذهنی تان به اندازه نیاز دارو همراه خود نبرده‌اید یا داروی خود را فراموش کرده‌اید، لازم نیست نگران باشید چرا که ما به شما راه حل آسانی معرفی می کنیم که می توانید تنها با یک تماس تلفنی به نزدیک‌ترین داروخانه که داروی مورد نیاز شما را در آن موجود است، دسترسی پیدا کنید.

سامانه تلفنی برای اطلاع رسانی در زمینه دارو و داروخانه‌ها

طلعت قانع دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم و مدیر مرکز پاسخگویی سامانه ۱۴۹۰ سازمان غذا و دارو با اشاره به روش دست یابی به داروهایی خاص یا کمیاب در ایام نوروز گفت: مردم در ایام نوروز در صورتی که نیاز به داروی خاصی داشته باشند می توانند با سامانه تلفنی ۱۹۰ یا ۱۴۹۰ تماس بگیرند.

وی ادامه داد: این سامانه تلفنی در سازمان غذا و دارو شبانه روزی فعال است و کارشناسان نزدیکترین داروخانه شبانه روزی که داروی مورد نظر در آن موجود باشد به همراه ادرس به مردم و مسافران نوروزی معرفی می کنند.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم سازمان غذا و دارو اظهار کرد: افزون بر این معاونت‌های غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی تمهیداتی در نظر گرفتند تا با اطلاع رسانی در سطح شهر مسافران نوروزی بتوانند به راحتی به نزیک ترین داروخانه در شهر دسترسی پیدا کنند.

قانع یادآور شد: افزون بر پیدا کردن دارو مردم می توانند در صورتی که در مورد نحوه مصرف داروها، عوارض دارویی، تداخل و مسمومیت دارویی سوالی داشتند با سامانه تلفنی ۱۹۰ یا ۱۴۹۰ تماس بگیرند، تا کارشناسان این سامانه سازمان غذا و دارو (medicine)پاسخگوی سوالات آنها باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: