کد خبر: ۱۸۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
زگیل‌ برآمدگی‌ سفت پوست است که از ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ناشی می‌شود. تاثیرگذاری سرکه سیب در درمان زگیل نامشخص است و گزارش‌هایی از خطرات و پیامدهای این درمان خانگی وجود دارد
شفاآنلاین>سلامت> برای درمان زگیل روش‌های متعددی از جمله برداشتن آن توسط پزشک و مصرف داروهای غیرنسخه‌ای وجود دارد که البته برخی راهکارهای خانگی مثل سرکه سیب نیز در این موارد پیشنهاد می‌شود اگرچه هنوز اثرگذاری و مضرات احتمالی آن جای سوال دارد؟

به گزارش شفاآنلاین، زگیل‌ برآمدگی‌ سفت پوست است که از ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) ناشی می‌شود. تاثیرگذاری سرکه سیب در درمان زگیل نامشخص است و گزارش‌هایی از خطرات و پیامدهای این درمان خانگی وجود دارد.

در حال حاضر هیچ تحقیق علمی وجود ندارد که تایید کند سرکه سیب درمان(Treatment) موثری برای زگیل است. ایده مطرح شده در مورد این روش درمانی این است که سرکه سیب بافت زگیل را همچون اسید سالیسیلیک از بین می‌برد.

به طور کلی، سرکه می‌تواند در از بین بردن برخی انواع باکتری‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سرکه برای مقابله با باکتری‌های شایع همچون E.Coli و سالمونلا گزینه مناسبی است. هر چند محققان این فرضیه را در مورد سرکه سیب مورد آزمایش قرار نداده‌اند.

همچنین ممکن است استفاده از مواد حاوی اسید روی پوست عوارض جانبی(side effects) داشته باشد و به همین دلیل فرد باید نسبت به آن هوشیار باشد.

اگرچه سرکه سیب نسبت به اسیدهای دیگر ضعیف‌تر است این قابلیت را دارد تا موجب مشکل سوختگی شیمیایی و آسیب دیدن پوست شود. به همین دلیل افراد باید از استفاده از سرکه سیب در مناطق حساس بدن و پوست خودداری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: