کد خبر: ۱۸۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
بارداری، بهانه کاملا موجهی برای استراحت کردن در طول سفر و دور ماندن از ریسک‌های غیرضروری است.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>مسافرت برای خانم های باردار کمی مشکل است و باید یک سری نکات برای این که سفر خوبی داشته باشند را رعایت کنند.


به گزارش شفا آنلاین:بارداری، بهانه کاملا موجهی برای استراحت کردن <rest>در طول سفر و دور ماندن از ریسک‌های غیرضروری است. شما در طول روز باید چندین نوبت استراحت برای خودتان در نظر بگیرید و در این نوبت‌ها طوری دراز بکشید که پاهای‌تان بالاتر از سطح بدن‌تان قرار بگیرند. اگر احساس خستگی کردید و به استراحت نیاز داشتید، هرگز نباید از همسفران‌تان خجالت بکشید یا این حالت را از آن‌ها پنهان کنید.


۱. مقصد خودتان را هوشمندانه انتخاب کنید

 اگر قصد دارید به جایی خارج از کشور خودتان سفر کنید، حتما به کشورهایی بروید که نزدیک‌ترین فاصله را به کشور شما دارند، تا مجبور نشوید که سفر طولانی‌ای را تجربه کنید. دلیلش این است که سفرهای دور و درازی که امروزه با هواپیما انجام می‌گیرند، می‌توانند در دوران بارداری آزاردهنده باشند. مقصد انتخابی شما باید جایی باشد که رسیدن به آن با سفرهای هوایی بین ۲ تا ۳ ساعت طول بکشد. همچنین از محل فرودگاه تا محل اقامت نیز نباید فاصله زیادی را طی کنید. اگر هم قرار است به مناطق پُرخطر سفر کنید، حتما قبل از سفر در مورد این کار با پزشک خودتان مشورت کنید.


۲. برنامه‌ریزی داشته باشید

داشتن برنامه‌ریزی مناسب و کامل به شما کمک می‌کند تا بهتر از وقت خودتان استفاده کنید و سردرگم نشوید. بنابراین، فهرست کاملی از همه چیزهایی که باید با خود به سفر ببرید را تهیه کنید و برنامه کارهای ضروری در سفر را هم بنویسید. علاوه بر این‌ها، باید زمان استراحت و وقت آزاد زیادی را برای راه سفر در نظر بگیرید، چون شما به‌طور منظم به استراحت نیاز پیدا می‌کنید و در طول سفر باید بیشتر از حد عادی برای رفتن به توالت توقف کنید.


۳. لباس‌های مناسب و راحت بپوشید

نکاتی که خانم های باردار باید برای مسافرت رعایت کنند

پوشیدن لباس‌های مناسب و راحت برای همه افرادی که سفر می‌کنند، لازم است، اما ضرورت بیشتری برای خانم‌های باردار دارد. درواقع،‌ لباس‌ها، کفش‌ها و وسیله‌های کمکی مختلف می‌توانند تفاوت اساسی‌ای را ایجاد کنند. اگر قرار است که در طول سفر بیشتر از حد عادی پیاده‌روی کنید، باید کفش‌های کاملا مناسبی برای این کار انتخاب کنید. امتیاز کفش‌های حرفه‌ای‌ و تخصصی، این است که شانس لغزیدن و به زمین افتادن شما را تا حدود زیادی کاهش می‌دهند. اگر سفر شما چندین هفته طول می‌کشد، حتما لباس‌های مورد نیازتان را همراه با خود ببرید. خوش‌بختانه، بیشتر لباس‌های مناسب برای دوران بارداری به‌راحتی قابل حمل هستند و در روند حمل نیز مانند لباس‌های رسمی آسیب نمی‌بینند.


۴. به خودتان سخت نگیرید

بارداری، بهانه کاملا موجهی برای استراحت کردن در طول سفر و دور ماندن از ریسک‌های غیرضروری است. شاید شما هم به فعالیت‌های هیجان‌انگیز و ماجراجویی در طول سفر یا حتی خریدهای مفصل علاقه‌مند باشید، اما در طول دوران بارداری نباید چنین کارهایی را انجام بدهید. شما در طول روز باید چندین نوبت استراحت برای خودتان در نظر بگیرید و در این نوبت‌ها طوری دراز بکشید که پاهای‌تان بالاتر از سطح بدن قرار بگیرند. اگر احساس خستگی کردید و به استراحت نیاز داشتید، هرگز نباید از همسفران‌تان خجالت بکشید یا این حالت را از آن‌ها پنهان کنید.


۵. غذای مناسب بخورید

 سفر کردن، فرصت مناسبی برای امتحان کردن غذاهای جدید و طعم‌های تازه است، اما خانم‌های باردار نمی‌توانند سلامتی خودشان را با ریسک‌های غذایی به خطر بیندازند. بنابراین، شما باید در طول سفر همواره از غذاهای ساده و کاملا سالم استفاده کنید. وجود مقدار زیادی از میوه‌ها و سبزی‌های سالم و تازه در رژیم غذایی شما ضروری است، چون ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن‌تان را تامین می‌کنند، درحالی که مانع از ابتلا به یبوست می‌شوند. salamatism.com
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: