کد خبر: ۱۸۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 16
سیگار کشیدن می‌تواند به شش ها و قلب صدمات جبران ناپذیری زده و همچنین موجب ابتلا به انواع سرطان در فرد سیگاری شود.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>بنابه گفته محققان مرکز ملی سلامت و پزشکی ژاپن، مصرف سیگار، خطر ابتلا به ناشنوایی را تا 60 درصد افزایش می‌دهد. اما هر زمان که سیگار ترک شود، می‌توان از این خطر کاست. این نتایج پس از بررسی 50 هزار داوطلب انجام شد و خطر احتمال ناشنوایی نیز به فهرست دیگر خطرات مصرف سیگار اضافه شد.

به گزارش شفا آنلاین:تاکنون کاملا مشخص شده که سیگار کشیدن<smoking> می‌تواند به شش ها و قلب صدمات جبران ناپذیری زده و همچنین موجب ابتلا به انواع سرطان در فرد سیگاری شود. ا
ما به تازگی محققان ژاپنی پس از انجام تحقیق به روی داوطلبان و سبک زندگی و البته سنجش شنوایی آنها، متوجه شدند که سیگار روی شنوایی افراد سیگاری اثرات منفی باقی می‌گذارد. در واقع خطر از دست دادن توانایی شنوایی در این افراد بین ۲۰ تا ۶۰ درصد است. اثراتی که سیگار روی شنوایی می‌گذارد با اثرات بد ناشی از صداهای محیط های کاری پرسر وصدا برابری می‌کند.

این محققان معتقدند برای پیشگیری و یا به تاخیر انداختن از دست دادن شنوایی، باید مصرف تنباکو را به شدت کنترل و در واقع سیگار را ترک کرد. سیگار بر توانایی گوش در شنیدن اصوات با فرکانس بالا و پایین اثر بد می گذارد. البته خطر از دست دادن توانایی شنیدن صداهای با فرکانس بالا به مراتب بیشتر است.

سیگار موجب ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان شش می‌شود و بنابر آمارهای ارائه شده، مسئول مرگ ۱۲۰ هزار نفر، فقط در بریتانیا، بوده است.


 بسیاری از افراد به جای سیگار معمولی به سراغ سیگارهای الکترونیکی رفته اند که آن نیز افراد را در خطرات بیشتری قرار می‌دهد و هرگز جایگزین مناسبی نیست. به اعتقاد محققان، بهترین اقدام برای حفظ سلامتی، ترک سیگار است.دیلی میل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: