کد خبر: ۱۸۸۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 15
این مراسم از طرف هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران و شاگردان و دوستداران آن مرحوم برگزار شد
شفا آنلاین>سلامت>مراسم یادبود پروفسور علی اصغر خدادوست استاد نامدار چشم پزشکی و پیوند قرنیه ایران و جهان با حضور شخصیت های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور در مسجد جامع شهرک قدس برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، سید کمال خرازی رییس شورای راهبردی روابط خارجی، دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و شماری از چهره های علمی و پزشکی کشور از جمله شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

این مراسم از طرف هیات مدیره انجمن چشم پزشکی ایران و شاگردان و دوستداران آن مرحوم برگزار شد.

پروفسور علی‌ اصغر خدا دوست (1314 تا 1396) جراح زبردست و چهره درخشان علمی ایران و جهان، دانش آموخته دانشکده پزشکی شیراز سال 1341 بود که برای گذراندن دوره تخصصی به آمریکا رفت.

وی به عنوان نخستین و تنها دستیار خارجی در بخش چشم پزشکی دانشگاه جان هاپکینز (Johns Hopkins) در سال 1341 پذیرفته شد و دوران سه ساله دستیاری را به عنوان بهترین دستیار مرکز چشم پزشکی ویلمر گذراند.

دکتر خدادوست تا سال 1359 در بخش چشم پزشکی(Ophthalmology) دانشگاه شیراز فعالیت می کرد و از آن پس به عنوان استاد در بخش چشم دانشگاه جانز هاپکینز مشغول به کار شد.

دکتر علی‌اصغر خدادوست یکی از چشم‌پزشکان ایرانی معروف در عرصه بین‌المللی است که در چند بیمارستان معروف به عمل و پژوهش در مورد مشکلات قرنیه چشم می‌ پرداخت.

شهرت او علاوه بر مقالات علمی متعدد و تحقیقات گسترده در زمینه‌های مختلف و کیفیت درمان و تجربه در درمان جراحی، مدیون تحقیقات پایه‌ای بر ناراحتی‌های سطح قرنیه‌ است.

تاسیس بیمارستان فوق تخصصی چشم دکتر خدادوست در شیراز و ساخت بیمارستان چشم پزشکی سرعین در استان اردبیل از فعالیت‌های او در ایران است.

وی شنبه گذشته (19 اسفند) بر اثر عارضه قلبی در بیمارستانی در شهر نیویورک درگذشت.

به گفته یکی از نزدیکان خاندان خدادوست وی مراسم تشییع پیکر دکتر خدادوست دوشنبه گذشته (21 اسفند) در شهر گیلفورد آمریکا انجام شده و طبق اطلاع واصله در سال ٩٧ پیکر وی به شیراز انتقال می‌یابد و به خاک سپرده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری و سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیام های جداگانه درگذشت وی را تسلیت گفتند.

همچنین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز، تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، استانداری فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سازمان نظام پزشکی شیراز و بیمارستان چشم پزشکی دکتر خدا دوست در شیراز در پیام هایی درگذشت این استاد شهیر ایرانی را تسلیت گفتند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: