کد خبر: ۱۸۸۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 15
باید در خصوص مباحث سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حوزه دارویی از نظرات انجمن‌ها بهره گرفته شود
شفا آنلاین>سلامت>یک داروساز گفت: باید در خصوص مباحث سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری حوزه دارویی از نظرات انجمن‌ها بهره گرفته شود اما امروزه شاهد هستیم که نه تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه افرادی که در این حوزه فعالیت ندارند، اظهار نظر می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین، پیمان ترحمی، مدیرعامل یک شرکت تولید دارو با بیان اینکه مشکل دریافت مطالبات باعث شده که شرکت‌های پخش نیز نتوانند پول ما را پرداخت کنند گفت: با این روند ما نیز نمی‌توانیم پول مواد اولیه را بپردازیم و روز به روز به مشکلات ما افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی(Pharmacy) گفت: برخی از مسئولان اعلام می‌کنند که شرکت‌های تولیدکننده دارو در کشور باید صادرات محور عمل کند اما نمی‌دانند که صادرات در حوزه دارو به این آسانی نیست و متأسفانه افرادی در این زمینه اظهارنظر می‌کنند که هیچ زمینه و اطلاعاتی در این خصوص ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای صادرات دارو در یک کشور باید زیرساخت‌های آن فراهم باشد که این موضوع نیازمند حمایت‌های بیش از پیش دولت است.

ترحمی گفت: برای صادرات دارو(Export medicine) مباحث بسیاری از جمله مسائل سیاسی کشور را نیز باید در نظر گرفت زمانی که یک شرکت تولیدکننده منابع مالی کافی برای تولید، پرداخت حقوق پرسنل و هزینه‌های جاری خود ندارد نمی‌تواند تعهدی را به پرسنل خود بدهد چه برسد به اینکه بتواند صادرات دارو انجام دهد.

مدیرعامل شرکت داروسازی ادامه داد: واقعیت این است که سیاست‌های اشتباه کلان چه در زمینه دولت و صنعت داروسازی باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده است.

وی گفت: لازم است در خصوص مباحث سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری از نظرات انجمن‌ها نیز بهره گرفته شود اما امروزه شاهد هستیم که نه تنها اتفاق نمی‌افتد بلکه افرادی که در این حوزه فعالیت ندارند در این خصوص اظهار نظر می‌کند.

ترحمی در پایان گفت: باید در هر زمینه‌ای متخصصان و کارشناسان آن حوزه در تصمیم‌گیری‌ها نقش داشته باشند و کار را به کارشناسان سپرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: