کد خبر: ۱۸۸۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 12
نتایج بررسی‌ها و پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که آرایش بیش‌ازحد می‌تواند تأثیر منفی بر درک توانایی مدیریتی زنان داشته باشد.
  شفا آنلاین>اجتماعی>تحقیقات جدید نشان می‌دهد، زنانی که زیاد آرایش می‌کنند، کمتر می‌توانند مدیران خوبی باشند و از قدرت مدیریت ضعیفی برخوردار هستند. بنابراین زنانی که خواهان مدیریت خوب هستند باید از آرایش خود کاسته و ساده‌تر وارد حیطه کار و شغلی خود شود.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج بررسی‌ها و پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که آرایش بیش‌ازحد می‌تواند تأثیر منفی بر درک توانایی مدیریتی زنان <Women's Management Ability>داشته باشد.

    در  پژوهش‌های انجام‌شده مشخص شد که هر دو گروه مرد و زن، نسبت به مدیری که دارای آرایش زیاد است، نظر منفی دارند. یعنی زنانی که از آرایش زیاد استفاده می‌کنند در انتخاب مردان وزنان، تقریباً به‌طور یکسان، برای مدیریت، منفی ارزیابی می‌شوند.

کریستوفر واتکینز (Christopher Watkins) مدرس ارشد بخش روانشناسی دانشگاه آبراتی (Abertay) اسکاتلند در رابطه با ارتباط آرایش زیاد زنان و ضعف مدیریتشان گفت: «پژوهش‌های پیشین نشان می‌دادند که آرایش زیاد زنان باعث افزایش احساس غرور در آن‌ها می‌شود. بااینکه این تحقیقات نظر مثبتی را در نتایج بررسی‌های خود نشان می‌دهد اما پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که آرایش کردن تسلط زنان را بر نحوه ارزیابی او در نقش مدیریتی کاهش می‌دهد.»

در این پروژه تحقیقاتی از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا مجموعه‌ای از تصاویر زنان بدون آرایش و با آرایش را مشاهده کنند. در تصاویر تهیه‌شده چهره‌ها و میزان آرایش آن‌ها به‌وسیله نرم‌افزارهای کامپیوتری تغییر داده شد.

در این مطالعات هر شرکت‌کننده، یک کار ادراکی چهره را بر عهده گرفت که درمجموع شانزده جفت موردبررسی قرار گرفتند. در این بررسی‌ها هر شرکت‌کننده، چهره‌ای که برای مدیریت بهتر به نظرش می‌رسید را با مقایسه دیگر چهره‌ها، انتخاب کرد.

محققان در بررسی‌ها دریافتند که هر دو شرکت‌کنندگان مرد و زن، نسبت به مدیری که دارای آرایش زیاد است نظر منفی دارند. یعنی زنانی که از آرایش زیاد استفاده می‌کنند در انتخاب مردان وزنان، تقریباً به‌طور یکسان، برای مدیریت، منفی ارزیابی می‌شوند.

یافته‌های تحقیقات اخیر پژوهشگران در مورد قضاوت‌های اجتماعی آرایش زنان نشان می‌دهد، آرایش تأثیری منفی بر درک توانایی‌های مدیریتی زنان دارد. علاوه بر آن، این یافته‌ها در سراسر قضاوت زنان و مردان همخوانی داشتند و نظر یکسانی را ارائه می‌دهند.

شرح کامل این تحقیقات و نتایج حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی ادراک (Perception) به چاپ رسیده و قابل‌دسترس است. telegraph و thehealthsite

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: