کد خبر: ۱۸۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 11
متأسفانه کاهش تعرفه همکاران رادیولوژیست باعث بروز مشکلات مالی شده است به طوری که آنها توانایی خرید دستگاه‌ها و تجهیزات را ندارند
شفاآنلاین>سلامت> عضو کمیته زنان انجمن رادیولوژی در خصوص مشکلات افزایش هزینه‌های رادیولوژی و کاهش تعرفه‌ رادیولوژیست‌ها توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، الهام کشاورز عضو کمیته زنان انجمن رادیولوژی  اظهار کرد: متأسفانه کاهش تعرفه همکاران رادیولوژیست باعث بروز مشکلات(Difficulties) مالی شده است به طوری که آنها توانایی خرید دستگاه‌ها و تجهیزات را ندارند.

وی ادامه داد: امروزه به دلیل شرایط نامساعد درآمدی، برخی از همکاران مطب‌های رادیولوژی  خود را واگذار می‌کنند و یا مطب را با همکار دیگری شریک می‌شوند تا از پس هزینه‌های سنگین برآیند.

عضو کمیته زنان انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه تجهیزات رادیولوژی و سونوگرافی باید همگام با علم دنیا به روز شوند تا کیفیت(Quality) تشخیص کاهش پیدا نکند، افزود: امروزه دستگاه غربالگری جنین برای ارائه خدمات به مردم فقط در مراکز معدودی وجود دارد و این مسئله باعث شلوغی این مراکز و افزایش زمان انتظار مادران باردار برای غربالگری جنین‌شان می‌شود.  زمان انتظار زنان باردار برای انجام غربالگری جنین در مطب‌ها بین 3 تا 8 ساعت است.

کاهش درخواست پروانه مطب رادیولوژی به دلیل هزینه‌های هنگفت

کشاورز با بیان اینکه امروزه درآمد بخش خصوصی بین 40 تا 50 درصد کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: معاونت درمان وزارت بهداشت، اعطای پروانه مطب را راحت‌تر کرده است ولی به دلیل هزینه‌های بالا و مشکلات ناشی از آن بسیاری از همکاران رادیولوژیست ما از این کار استقبال نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه  پرداخت کارانه همکاران ما در بخش‌های دولتی بین 10 تا 12 ماه به تاخیر افتاده است، ادامه داد: قیمت تجهیزات به طورمتوسط افزایش داشته است و در این مسئله بیماران متضرر می‌شوند.

کشاورز ادامه داد: ارز مبادله‌ای برای یکسری از دستگاه‌های رادیولوژی برداشته شده و قیمت آن به شدت بالا رفته است و همین مسئله باعث شده همکاران به خرید دستگاه‌های چینی روی بیاورند که به دلیل کیفیت پایین آن، ماموگرافی سرطان سینه در زنان به درستی انجام نمی‌شود.

وی یادآور شد: نبود دستگاه‌های خوب رادیولوژی، آموزش این رشته را برای دانشجویان جوان با مشکل روبرو کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: