کد خبر: ۱۸۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
این مجموعه در1 هزار و 600 متر زیربنا و 6 طبقه و سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان از سوی خیر ساخته شده است
شفا آنلاین>سلامت>آئین بهره‌برداری از سلامت‌کده و دانشکده طب ایرانی در قم با حضور امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و علوم پزشکی قم برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، حسین مرادی رئیس سلامت‌کده و دانشکده طب ایرانی در آئین بهره‌برداری از این پروژه در قم که با همت خیر، احداث شده است، عنوان کرد: این مجموعه در1 هزار و 600 متر زیربنا و 6 طبقه و سرمایه گذاری 5 میلیارد تومان از سوی خیر ساخته شده است.

رئیس سلامت‌کده و دانشکده طب ایرانی افزود: احداث سلامتکده و دانشکده طب ایرانی یک سال و نیم به طول انجامید و مجهز به درمانگاه، اتاق معاینه، داروخانه، پارکینگ و 3 طبقه‌ی آموزشی می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به بروز بیماری‌های مزمن، سازمان بهداشت جهانی(WHO) از 30 سال قبل احیای علمی طب‌های بومی را در همه دنیا سیاست گذاری کرد. همچنین اقبال عمومی به طب بومی در جهان افزایش یافت، به ویژه در ایران طب سنتی و بومی از اهمیت زیادی برخوردار شد و در 20 سال اخیر مردم به طب ایرانی گرایش پیدا کردند.

رئیس سلامتکده و دانشکده طب ایرانی گفت: در سال 91 مجوز دانشکده از دانشگاه علوم پزشکی قم دریافت شد و با برگزاری آزمون اساتید برجسته ای را جذب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌ها در سال 92 بیش از 60 درصد از مردم قم به طب ایرانی علاقه نشان می دادند و این نیاز گسترده موجب شد تا در جهت راه اندازی مجموعه‌ای آموزشی گام برداریم.

مرادی افزود: دانشکده در سال 91 با 4 اتاق فعالیت خود را آغاز کرد و امروز دارای فاخر ترین فضاهای آموزشی در کشور هستیم. اصلاح سبک زندگی بهداشتی و پیشگیری از بیمار ی‌ها موثرترین راه در جهت ارتقای سطح سلامت است.

وی با بیان اینکه باید به حضور خیرین در ساخت طرح های بهداشتی و درمانی توجه کرد، گفت: متاسفانه هنوز خیرین در ساخت فضاهای آموزشی، درمانی و بهداشتی با مشکلاتی مواجه‌اند؛ برای احداث این پروژه شهرداری مبلغ 1 میلیارد تومان عوارض از فرد خیر مطالبه کرد و با بروکراسی های زیادی مواجه ساخت.

لازم به ذکر است این فرد خیر علاوه بر این پروژه، در ساخت هنرستان کریمی و خرید دستگاهها و تجهیزات پزشکی و دیالیز بیمارستان های شهید بهشتی و نکوئی و ...حضوری فعال داشته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: