کد خبر: ۱۸۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم درخواست داریم به نحوی این طرح را در این استان مدیریت کنند تا وضعیت مناسب تری پیدا کند، ما نیز در این راستا همکاری می کنیم
شفا آنلاین>سلامت>عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان نظام بهداشت و سلامت با تدابیر و همت بیشتری طرح تحول نظام سلامت را مدیریت کنند و برای به نتیجه رسیدن آن فکری اساسی شود.

به گزارش شفا آنلاین، احمد امیرآبادی فراهانی روز شنبه در آیین افتتاح «نخستین سلامتکده و دانشکده طب ایرانی توسط خیر حاج محمد کریمی ثابت» درقم، افزود:در ابتدای شروع این طرح به وزیر بهداشت هشدار دادیم که این طرح چاه نباشد که هر چه بودجه بریزیم پر نشود، الان تقریبا همه دارند به این نتیجه می رسند.

وی اضافه کرد: از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم درخواست داریم به نحوی این طرح را در این استان مدیریت کنند تا وضعیت مناسب تری پیدا کند، ما نیز در این راستا همکاری می کنیم.

طرح تحول نظام سلامت در راستای سیاست های کلی نظام و تاکید جدی رهبر معظم انقلاب به مقوله سلامت جامعه و افزایش شاخص های سلامت و بهداشت مردم در بخش های مختلف از 15 اردیبهشت ماه سال 93 از سوی دولت یازدهم و وزارت بهداشت به اجرا درآمد.

وی در ادامه گفت: مردم در زمینه طب های سنتی(Traditional medicine) سردرگم هستند که این طب ایرانی، سنتی و یا اسلامی است؟ مفید است یا نه؟ باید تکلیف مردم را مشخص کنید.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان بهداشت و درمان، تصریح کرد: چرا مردم به درمان برخی افراد که تخصصی در زمینه طب سنتی ندارند، اعتقاد دارند! یا شما کوتاهی کرده اید یا این گروه ها جذابیت دارند! .

امیرآبادی با اشاره به این که بیشتر افرادی که به مطب این آقایان مراجعه می کنند جزء گروه های بی بضاعت جامعه هستند، اضافه کرد: با زندانی و شکایت کردن به دادگاه مشکلی حل نمی شود! باید مردم را از خطر اینگونه درمان های اشتباه آگاه نماییم.

وی ادامه داد: باید این مساله برای جامعه حل شود، اگر قانون نیاز دارد در مجلس قانون وضع می کنیم و همه همت می کنیم تا مشکل حل شود.

وی گفت: اگر مرکز درمانی مناسب، ارزان قیمت و با کیفیت خدمات در اختیار مردم قرار گیرد مردم استقبال می کنند و به مطب این افراد نمی روند.

امیرآبادی افزود: انتظار داریم همه مسئولان کمک کنند تا طرح های نیمه تمام بخش بهداشت و درمان قم هر چه زودتر تکمیل شود.

وی در پایان به احداث سلامتکده طب ایرانی اشاره کرد و گفت: اقدام حاج محمد کریمی ثابت بسیار ارزشمند است و با این کار به بندگان خدا خدمت کرده است.

رئیس سلامتکده و دانشکده طب ایرانی نیز دراین مراسم با اشاره به جایگاه طب ایرانی در کشور و استان، گفت: به دلیل مشکلات پیچیده درمانی و بروز و شیوع بیماری های مزمن، سازمان بهداشت جهانی(WHO) از 30 سال قبل، احیای علمی طب های بومی را در تمام دنیا در دستور کار قرار داد.

حسین مرادی افزود: باور عمومی مردم دنیا هم این است که طب های سنتی در جلوگیری از بیماری ها و درمان موثر است و اقبال عمومی هم نسبت به این طب ها بیشتر شد و به خصوص در ایران که پشتوانه فرهنگ و تمدن کهن دارد مردم باور دارند و روز به روز بیشتر استفاده می کنند.

وی به گرایش مردم ایران در 20 سال گذشته به طب ایرانی اشاره و اضافه کرد: طبق تحقیقاتی که انجام شده در سال 92 بیش از 60 درصد مردم قم علاقه مند به درمان های طب ایرانی بودند که به دنبال این نیاز گسترده این رشته صاحب کرسی دانشگاهی در مقطع پزشکی شد.

وی ادامه داد: در سال 91 مجوز تاسیس دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی قم اخذ شد و دستیاران رشته نیز از بین پزشکان برجسته کشور انتخاب شدند و در حال تحصیل هستند.

مرادی با بیان این که احداث دانشکده و سلامتکده طب ایرانی کمک بزرگی به فرهنگ، درمان و آموزش طب ایرانی است، گفت: این مرکز آموزشی درمانی، دانشگاه علوم پزشکی را در پاسخگویی به حجم بالای درخواست های مردمی در طب ایرانی یاری می دهد.

وی افزود: دانشکده و سلامتکده طب ایرانی با زیربنای یک هزار و 600 متر در 6 طبقه با اعتبار 50 میلیارد ریال احداث شده است و دارای بخش هایی از جمله درمانگاه، داروخانه و سه طبقه آموزشی است.

آیین افتتاح نخستین دانشکده و سلامتکده طب ایرانی که به همت خیر «حاج محمد کریمی ثابت» در قم احداث شده است، با حضور محمود خدادوست مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابوالفضل ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و مسئولان استانی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: