کد خبر: ۱۸۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 11
بعضی از زنان باردار از زنجبیل برای تسکین مشکلات معده و کاهش حالت تهوع در دوران بارداری استفاده می‌کنند، هرچند که شواهد علمی زیادی در راستای اثبات اثرگذاری زنجبیل برای رفع این مشکلات وجود ندارد. ب
 شفا آنلاین>سلامت>درمان دارویی تهوع بارداری در صورتی که درمان های خانگی و طبیعی به کار نیاید و باعث ایجاد مشکل شود، برایتان کارساز خواهد بود.


به گزارش شفا آنلاین:بعضی از زنان باردار از زنجبیل برای تسکین مشکلات معده و کاهش حالت تهوع در دوران بارداری<Nausea during pregnancy> استفاده می‌کنند، هرچند که شواهد علمی زیادی در راستای اثبات اثرگذاری زنجبیل برای رفع این مشکلات وجود ندارد. با این‌ حال، اگر زنجبیل واقعا به شما کمک می‌کند، می‌توانید از بیسکویت‌های زنجبیلی یا خود زنجیل استفاده کنید. تهیه چای یا دم‌نوش با استفاده از زنجبیل هم واقعا گزینه مطلوبی است. ترجیحا نیز از زنجبیل تازه استفاده کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.


امروزه مکمل‌های استاندارد زنجبیل در بسیاری از کشورهای جهان به فروش می‌رسند و شما می‌توانید با مراجعه به داروخانه‌های معتبر، این محصولات را خریداری کنید. البته لازم به ذکر است که استفاده از این مکمل‌ها بدون مشورت پزشک توصیه نمی‌شود.

درمان‌های تکمیلی یا مکمل مانند آروماتراپی Aromatherapy (عطردرمانی) با استفاده از عصاره لیمو هم در بعضی از موارد موثر هستند، اما باز هم شواهد علمی از فواید و اثرات این روش پشتیبانی نمی‌کنند. با این‌ حال، اگر قصد دارید که درمان‌های تکمیلی را انجام بدهید، حتما با پزشک خودتان مشورت کنید و به مراکزی مراجعه کنید که تجربه کافی را در درمان زنان باردار داشته باشند.


کدام درمان‌های دارویی‌ برای درمان حالت تهوع بارداری در دسترس هستند؟

برای بسیاری از زنان باردار، استفاده از دارو به آخرین مرحله و تصمیم موکول می‌شود. خود مادران هم ترجیح می‌دهند از دارو برای درمان ناخوشی بارداری استفاده نکنند، چون نگران آسیب‌رسانی داروها به جنین هستند.

با این‌ حال، داروهای موثر و ایمنی برای رفع ناخوشی بارداری وجود دارند که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند، البته در صورتی که درمان‌های دیگر مانند درمان‌های طبیعی و ایجاد تغییر در سبک زندگی به نتیجه مثبت نرسند. داروهای زیر معمولا می‌توانند تحت نظر پزشک استفاده شوند.


آنتی‌هیستامین‌ها یا مسدودکننده‌های H۱برای حالت تهوع بارداری

برای درمان حالت تهوع بارداری چه بخوریم

این داروها، ‌هیستامین‌های شیمیایی‌ای که در اثر واکنش‌های آلرژیک ایجاد می‌شوند را مهار می‌کنند. با این‌ حال، آنتی‌هیستامین‌ها در گروه داروهای ضدتهوع و ضداستفراغ نیز قرار می‌گیرند و درنتیجه می‌توانند حالت تهوع و استفراغ را در دوران بارداری تسکین بدهند. البته این داروها، خصوصا در اولین دفعات مصرف، می‌توانند خیلی خواب‌آور باشند. پس بهترین کار این است که پس از مصرف آن‌ها، رانندگی نکنید یا سراغ کار با ماشین‌آلات مختلف نروید. براساس دوز مصرفی، شما عمدتا می‌توانید آنتی‌هیستامین‌ها را در ساعات نزدیک به خواب شبانه بخورید. در هر صورت، خواب‌آلودگی ناشی از این داروها باید پس از چند روز مصرف‌شان بهبود پیدا کند.
البته شما فقط در صورتی می‌توانید از آنتی‌هیستامین‌ها برای رفع تهوع و استفراغ استفاده کنید که پزشک، استفاده از این داروها را برای شما تجویز کرده باشد.


دیگر داروهای ضد تهوع بارداری

اگر با استفراغ شدید مواجه باشید و آنتی‌هیستامین‌ها نتوانند به شما کمک کنند، پزشک می‌تواند داروهایی مانند پروکلروپرازین Prochloroperazine یا متوکلوپرامیدMetoclopramide برای شما در نظر بگیرد. پروکلروپرازین دارای اثرات آرام‌بخش نیز هست و می‌تواند آرامش مطلوبی را هم به زنان باردار بدهد. هر دوی این داروها برای زنان باردار بی‌خطر هستند، اگرچه می‌توانند احساس خواب‌آلودگی به‌ وجود بیاورند. البته، عوارض ناشی از این داروها بیشتر مادران جوان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به همین دلیل هم داروهایی مانند متوکلوپرامید برای مادران زیر ۲۰ سال مناسب نیستند.salamatism.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: