کد خبر: ۱۸۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
ساماندهی عطاری‌ ها با واگذاری اعطای مجوز عطاری‌ها به وزارت بهداشت محقق می‌شود
شفا آنلاین>سلامت>معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ساماندهی عطاری‌ها با واگذاری اعطای مجوز عطاری‌ها به وزارت بهداشت محقق می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، «جواد تاج‌کی» در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که مجوز کسب و کار عطاری‌ها، را اتاق اصناف برعهده دارد، گفت: البته در حال حاضر در سطح وزارت خانه در این زمینه بحث‌هایی شده است و احتمالا به زودی در جهت ساماندهی عطاری ها، رسیدگی به این صنف را به وزارت بهداشت  محول کنند تا با شرایط ویژه به متقاضیان مجوز داده شود تا بتوانیم بر عملکرد فعالان این صنف نظارت دقیق‌تری داشته باشیم.

وی ادامه داد: در صورتی که عطاری، اجناس قاچاق به فروش برساند، ما آن را به اداره تعزیرات معرفی می‌کنیم و تعزیرات بر اساس قوانین خود، این عطاری‌ها را جریمه می‌کند که این جریمه‌ها بازدارندگی خوبی ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) استان زنجان افزود: اگر اعطای مجوز به عطاری‌ها به وزارت بهداشت محول شود، مسلماً نظارت‌ها بهتر خواهد بود و می‌توانیم مجوز عطاری‌ها متخلف را باطل کنیم ولی در حال حاضر این اتفاق رخ نمی‌دهد.

تاج‌کی  با اشاره به این‌که آنچه که در عطاری‌ها عرضه می‌شود، لزوماً برای درمان نیست، گفت: عطاری‌ها مکان‌هایی نیستند که بتوانند در امر پزشکی دخالت داشته باشند و نباید هم در این امر ورود پیدا کنند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در جهت بهبود وضعیت عطاری‌ها آموزش‌هایی در این مورد به افراد ارائه می‌دهد که در طی چند دوره افراد را در زمینه کارهایی که می‌توانند انجام دهند، توجیه می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به این‌که میان کلمه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی(Medicinal Plants) تفاوت زیادی است، اظهار کرد: عرضه داروهای گیاهی باید مختص داروخانه‌ها باشد، چون مصرف دارویی دارد و تنها منشا آن گیاهان است، اما چون دارو است  علاوه بر نقش درمان‌کنندگی‌اش می‌تواند عوارض داشته و نقش صدمه زننده داشته باشد.

تاج‌کی یادآور شد: عطاری‌ها هم باید ساماندهی شوند و بهترین کار واگذاری اعطای مجوز عطاری‌ها به وزارت بهداشت است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: