کد خبر: ۱۸۷۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 09
درمدت 4 دهه گذشته به لحاظ آمایش نیروی انسانی و آمایش سرزمینی به طورحتم تغییراتی به وجود آمده که این مسئله نیازمند روزآمد کردن قانون تاسیس داروخانه ها است.
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مسئول فنی داروخانه ها باید داروساز باشد.

به گزارش شفا آنلاین، محمد نعیم امینی فرد درباره  مخالفت با تغییر آیین نامه تاسیس داروخانه ها و لزوم تدوین سند توسعه اشتغال داروسازان، گفت: درمدت 4 دهه گذشته به لحاظ آمایش نیروی انسانی و آمایش سرزمینی به طورحتم تغییراتی به وجود آمده که این مسئله نیازمند روزآمد کردن قانون تاسیس داروخانه ها است.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی، افزود: اصل مهم در قانون تاسیس داروخانه ها این است که مسئول فنی باید داروساز(Pharmacist) باشد، یعنی فردی که به مکانیزم تجویزداروها، عوارض  ونوع دارو آشنا باشد، اما درمورد اینکه مجوزتاسیس داروخانه تنها به داروساز یا به افراد دیگرفعال در حیطه پزشکی نیز می توان مجوز تاسیس داروخانه داد؛ این مسئله درحال حاضر محل مناقشه است.

وی تاکید کرد: اصل لایتغیر داروساز بودن مسئول فنی باید پذیرفته است، اما اینکه چه فردی می تواند موسس داروخانه باشد؛ باید به این نکته توجه کرد که آیا نیروی کافی از میان داروسازان وجود دارد که باید ارجحیت و اولویت را به این افراد داد، اما اگر درشرایط خاصی داوطلب داروساز برای تاسیس داروخانه موجود نباشد؛ شاید به شخصیت های حقوقی و موسسات نیز بتوان مجوز تاسیس داروخانه داد.

امینی فرد گفت: باید به این نکته توجه کرد که درحال حاضر دربسیاری از موارد جذب منابع مالی بیشتر به طرف تاسیس داروخانه ها برخی مشکلات حوزه دارو را مرتفع کند، با توجه به عدم ایفای تعهدات بیمه ها به داروخانه ها مشکلات مالی بسیاری برای حوزه دارو وجود دارد؛ یعنی حتی حیات واحدهای دارویی به خطرافتاده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: مواردگفته شده حکم کلی نبوده و می توان بحث ها و گفت وگو های بسیاری را یه عمل آورد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: