کد خبر: ۱۸۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 09
رئیس جمعیت هلال احمر در نخستین حضور خود در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر، از اعضای این مجمع دعوت‌ کرد برای توسعه فعالیت ها و افزایش پویایی در جمعیت پیشقدم شوند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس جمعیت هلال احمر در نخستین حضور خود در مجمع عمومی جمعیت هلال احمر، از اعضای این مجمع دعوت‌ کرد برای توسعه فعالیت ها و افزایش پویایی در جمعیت پیشقدم شوند. 

به گزارش شفاآنلاین،دکتر علی اصغر پیوندی در سومین جلسه چهارمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر که در مشهد مقدس برگزار شد، با تبریک روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: امیدواریم این مجمع مثل مجمع های گذشته جمعیت بتواند به نقش اصیل و بنیادین خود بپردازد و پاسخ مناسبی برای مردم داشته باشیم.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر و همه جمیعت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ در دنیا وظایف مشخصی در کشورها دارند و به عنوان ارگان فرهنگی و اجتماعی و خیریه بین دولت و مردم هستند که از فعالیت های آن ها می توان به ارائه خدمات سلامتی به مردم و ترویج روحیه صلح و دوستی اشاره کرد که در دین مبین اسلام نیز بسیار به آن تاکید شده است.

هلال احمر جدای از مردم نیست

پیوندی با اشاره به اینکه در جمیعت هلال احمر در سراسر کشور ۸ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل، ۵۰هزار امدادگر و یک میلیون و ۵۰۰هزار نفر داوطلب شبانه روز در حال خدمت رسانی به مردم هستند، افزود: جمعیت هلال احمر ارگانی جدا از مردم نیست و در بین مردم، با مردم و برای مردم خدمت می کند.

وی با اشاره به اینکه اساس کار جمعیت بر حضور داوطلبانه است، خاطرنشان کرد: باید این روحیه را روز به روز گسترش داد تا به نقش واقعی جمعیت در بین مردم دست یابیم.

پیوندی با اشاره به حوادث و ماموریت های گسترده جمعیت هلال احمر از مهر ۹۶ تا کنون گفت: در این مدت حوادث بسیار زیادی مردم را درگیر کرد که خوشبختانه جمیعت هلال احمر به واسطه نقش اساسی و بنیادین خود توانست اقدامات موثر و خوبی را انجام دهد.

درخشش هلال احمر در کمک رسانی به آوارگان میانمار

رئیس جمعیت هلال احمر کشور ابتدا به فاجعه میانمار و آواره شدن میلیون ها مسلمان میانماری اشاره کرد و گفت: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و کمک های مردمی توانستیم بالغ بر ۱۰۰ تن تجهیزات درمانی به این منطقه ارسال کنیم که خوشبختانه جمعیت ما در این فاجعه خوش درخشید و مورد تفقد کشور بنگلادش قرار گرفت.

پیوندی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی فدراسیون جهانی صلیب سرخ افزود: در این مجمع ایران توانست در بین ۱۸۹ کشور به عنوان یکی از ۱۹ کشور شورای حکام برگزیده شود و نقش مهمی در آینده و استراتژی فدراسیون داشته باشد.

وی به راهپیمایی ۲۰ میلیونی اربعین حسینی اشاره کرد و از حضور یکهزار و ۴۶۰ پرستار، پزشک، امدادگر در مسیر راهپیمایی شیعیان خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با استقرار دائمی در مسیر نجف به کربلا در سال های آینده بتوانیم خدمات شایسته تری انجام دهیم و سال به سال وظایف بهداشتی و درمانی خارج از کشور خود را افزایش دهیم.

رضایت مندی مردم از فعالیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه

رئیس جمعیت هلال احمر به مهم ترین حادثه ۶ ماه اخیر یعنی زلزله ۲۱ آبان ماه در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این زمین لرزه اولین زمین لرزه بعد از گسترده شدن شبکه های اجتماعی روی داد و خواسته یا ناخواسته ظلم هایی به جمعیت هلال احمر شد اما خوشبختانه در نهایت رضایت مندی مردم نشان داد که جمعیت به طور شایسته در این واقعه عمل کرده است.

وی از تقدیرهای رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در عملکرد جمعیت هلال احمر کشور در زلزله کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: سفر مقام معظم رهبری به منطقه، حضور رئیس جمهور و رئیس فدراسیون جهانی صلیب سرخ در کرمانشاه و تقدیر و تشکر آن ها از فعالیت های انجام شده در منطقه روحیه خدمت رسانی مضاعف را به امدادگران ما تزریق کرد.

پیوندی با بیان اینکه برای عملکرد بهتر در حوادث مختلف لازم است زیرساخت ها را به گونه ای آماده کنیم که بتوانیم بهترین پاسخ را به مردم داشته باشیم، تاکید کرد: حمایت مردم در کمک های نقدی و غیرنقدی در زلزله کرمانشاه بار دیگر ثابت کرد که مردم ما تا چه میزان در حوادث پشتیبان هلال احمر بوده و هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه وظیفه سازمانی ما حضور ۴۵ روزه تا ۲ ماهه در منطقه کرمانشاه برای کاهش درد و آلام مردم است اما حضور امدادگران و نیروهای جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد و گفت: یکی از نکات مهم که باید در خصوص آن شفاف سازی صورت گیرد راه های هزینه شدن مبالغ و کمک های مردمی به زلزله کرمانشاه است تا بتوانیم اعتماد مردم را به خوبی جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوادثی مانند در برف ماندن مسافران، سانچی و ماجرای تلخ دنا نیز در سطوح مختلف جمعیت را درگیر کرده بود، تاکید کرد: با وجود بالا بودن حجم حوادث اما کارنامه جمعیت هلال احمر قابل قبول و دفاع است. ما واکنش خوب و مناسبی داشتیم، هر چند اگر امکانات بیشتر بود این واکنش ها مناسب تر می شد. برای نمونه در زلزله کرمانشاه اگر تجهیزات امدادرسانی به روزتر بود، شاید تلفات کمتر هم می شد.

 پیوندی سپس گزارشی از اقدامات انجام شده در هر یک از این حوادث ارایه کرد و گفت: در این‌ مدت در کنار تلاش برای توسعه فعالیت ها در داخل کشور که مبتنی افزایش اعتماد عمومی بوده است، در حوزه بین الملل نیز تلاش و موفقیت های خوبی داشته است.

وی بخش زیادی از این موفقیت ها را مرهون تلاش های داوطلبانه امدادگران عنوان کرد و گفت: جوانان و داوطلبان ۲ رکن اساس جمعیت هستند که به کمک آنها ان شالله برنامه هایی برای ورود جدی تر به موضوع آسیب های اجتماعی هم داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: رویکرد هلال احمر استفاده از توان داخلی است و مدیران عامل استان ها از نیروی های بومی و داخل خانواده هلال احمر انتخاب خواهند شد.

 پیوندی با تاکید بر اینکه در انتصاب ها کارآمدی و سلامت، معیار است، افزود: ضمن اینکه از تلاش های صادقانه تقدیر می شود، با هرگونه تخلف به جدیت برخورد خواهد شد. فضا باید برای متخلفان ناامن شود. ما یک‌ نهاد مردمی هستیم و برخورد نکردن با تخلف ها به اعتماد مردم به جمعیت و حتی کلیت نظام ضربه می زند. امیدواریم سال آینده و با کاهش حوادث، فرصت توجه بیشتر به مسایل درون سازمانی فراهم شود.

برچسب ها: هلال احمر ، جمعیت ، ولادت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: