کد خبر: ۱۸۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 09
بیش از چهار دهه است که از نظر سیاسی مستقل هستیم، اما در حوزه اقتصادی و اداری هنوز نتوانسته‌ایم موفقیت‌های چشمگیری داشته باشیم، البته تلاش‌های زیادی انجام و توفیقات زیادی نیز حاصل شده، اما با انقلاب اسلامی، همتراز و متناسب نیست
شفا آنلاین>سلامت>وزیربهداشت تاکید کرد: نباید با رفتار و گفتار خود وانمود کنیم که ناکارآمد هستیم، در حالی‌ که ایران برترین قدرت منطقه و یکی از امن ترین نقاط جهان است و تلاش کرده تا استقلال داشته باشد و وابستگی خود به قدرتهای بین المللی را کاهش دهد.

به گزارش شفا آنلاین، سید حسن هاشمی در چهارمین کنگره بزرگداشت شهدای وزارت بهداشت در شهر همدان، اظهار کرد: خانواده های شهدا، مهمترین وظیفه انقلابی، ملی و ایمانی خود را به نحو احسن انجام دادند و اگر ما با گذر زمان، نقش این مظلومان تاریخ که در برابر ظلم و کفر ایستادند را فراموش کنیم، جفا و بی‌انصافی کرده‌ایم. وزارت بهداشت ۴۴۵ شهید بزرگوار و بیش از ۱۰ هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرد، در مجموع ۴۱ هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران وابسته به وزارت بهداشت(Ministry of Health) هستند که مایه فخر و عزت ما به شمار می‌روند. نباید اجازه دهیم نام، یاد و خاطره شهدا کمرنگ شود؛ چون آنها عزیزترین سرمایه زندگی یعنی جان خود را فدا کردند و این فداکاری با هیچ معیاری به جز عشق به خدا، اسلام و وطن قابل توجیه نیست.

هاشمی همچنین اضافه کرد: امروز در کشور افراد زیادی هستند که با تلاش، عمل، گفتار و رفتار خود اجازه نمی‌دهند که خاطرات شهدا از ذهن مردم به ویژه جوانان در محیط‌های آموزشی و دانشگاهی پاک شود. باید از آنها و افرادی که بعد از ۴۰ سال اجازه نداده‌اند شعارهای ارزشی و اصلی انقلاب اسلامی کمرنگ شود، تشکر کنم. به عنوان یک ایرانی ممکن است در بسیاری از حوزه‌ها معترض باشم، اما افتخار می‌کنم که با وجود افزایش سختی‌هایی که سال به سال به خاطر نقش آفرینی انقلاب اسلامی در پهنه گیتی با آن مواجهیم، شعارهای انقلاب اسلامی از یاد نرفته است.

 هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب خوشحالی خانواده شهدا و ایثارگران شد، افزود: مردم ایران به صحنه آمدند و به همه کسانی که مانند امام راحل، مقام معظم رهبری و برخی مسئولان، چراغ انقلاب را روشن کردند احترام گذاشتند و هیچ افتخاری بالاتر از خدمت به مردم نیست. فکر نکنیم که شعار همیشه بد است، اما عمل هم لازم است و باید مسیر شهدا را جهادی ادامه دهیم. ادامه مسیر آنها به معنی تلاش برای ساخت و آبادانی کشور، تحقق اقتصاد مقاومتی و رهایی از وابستگی‌های اقتصادی است.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از چهار دهه است که از نظر سیاسی مستقل هستیم، اما در حوزه اقتصادی و اداری هنوز نتوانسته‌ایم موفقیت‌های چشمگیری داشته باشیم، البته تلاش‌های زیادی انجام و توفیقات زیادی نیز حاصل شده، اما با انقلاب اسلامی، همتراز و متناسب نیست.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تجدید نظر در حوزه اداری و دیوانسالاری کشور پس از چهار دهه، تصریح کرد: باید طوری  عمل کنیم که عملکرد قوای سه گانه، همتراز با انقلاب اسلامی و اهداف آن شود. روز گذشته در میان بیش از ۶۰۰ نفر از محققین برتر حوزه پزشکی بودم که از برترین دانشمندان کشور و منطقه هستند و توانسته‌اند با فاصله زیادی نسبت به ترکیه، عربستان و مصر، در رتبه برتر منطقه قرار گیرند و هیچ چشمداشتی هم ندارند. اگر امروز رتبه تولید علم ایران در منطقه اول و در دنیا شانزدهم است به دلیل آن است که هنوز خمیر مایه و تعصب، نسبت به انقلاب و شهدا وجود دارد.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متاسفانه گاهی اوقات نیمه پر لیوان و خدمات انجام شده توسط حکومت را نمی‌بینیم و در برخی از تریبون‌ها نیز ما را عادت داده‌اند که فقط نقایص و ایرادات را ببنیم. البته بایدبرای برطرف شدن مشکلات، به نقص‌ها و اشکالات توجه و اعتراف کنیم، اما ظلم و بی انصافی است که فقط کمبودها و نیمه خالی لیوان را ببینیم و این چیزی است که رسانه‌های بیگانه و جاهلان داخلی به دنبال آن هستند.

وی ادامه داد: نباید با رفتار و گفتار خود وانمود کنیم که ناکارآمد هستیم، در حالی‌که ایران برترین قدرت منطقه و یکی از امن ترین نقاط جهان است و تلاش کرده تا استقلال داشته باشد و وابستگی خود به قدرتهای بین المللی را کاهش دهد. به عنوان نمونه در حوزه دارو، ۹۶ درصد از داروی مورد نیاز کشور تولید داخل است، در حالی‌که در دوران گذشته، وارد کننده دارو بودیم. زمانی در کشور پزشک(Doctor) متخصص ایرانی وجود نداشت، اما امروز نه تنها نیاز کشور برطرف شده، بلکه بسیاری از پزشکان و محققان ایرانی در بهترین مراکز علمی دنیا کار می‌کنند و شیوه‌ها، تکنیک‌ها و مقالات آنها جزو سرمایه‌های بشری است که برای ما قابل افتخار است.

هاشمی افزود: در طول ۴۰ سال گذشته خدمات زیادی برای مردم انجام شده که البته بی تدبیری و بی لیاقتی‌هایی هم وجود داشته است. حیف است بخواهیم مشکلات و ایرادات را با بی انصافی مطرح کنیم. آرزوی شهدا این بود که در کشور اسلامی شاهد فقر، فحشا، دروغ، طلاق، حسادت و باندبازی نباشیم؛ بنابراین باید تلاش کنیم این مشکلات برطرف شود، البته نباید تصور کنیم که در حکومت مولا علی(ع) و پیامبر اکرم(ص) نیز این مشکلات نبود، اما آنچه به دست آورده‌ایم را نباید با پاشیدن بذر یاس، غفلت یا تسلیم شدن از دست بدهیم.

 براساس گزارش وبدا، هاشمی همچنین از انقلاب اسلامی به عنوان گوهری گرانبها یاد کرد که امام خمینی(ره) آن را به مردم و کشور هدیه کرد و ادامه داد: همه باید قدر این گوهر گرانبها را بدانیم و قدردانی از aن در گروی قدرشناسی از خانواده های شهدا است. امیدوارم اگر نقص و کوتاهی در مراقبت از خانواده شهدا توسط وزارت بهداشت وجود دارد، حتما جبران شود. البته خواسته خانواده شهدا و ایثارگران، از جنس مادی و برای خودشان نیست بلکه برای کشور و عزت اسلامی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: