کد خبر: ۱۸۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 09
منجمد کردن افراد فرآیندی عملی برای بازگرداندن آن‌ها به زندگی بین ۵۰ الی ۱۰۰ سال آینده است.

شفا آنلاین>سلامت>بسیاری از مردم جهان برای روبه رو نشدن با مرگ و شکست آن داوطلب استفاده از فناوری شده اند که به گفته طراحان دستگاه، سلول‌های پیر و مرده بدن را جوان می‌کند.


به گزارش شفا آنلاین: کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند منجمد کردن افراد <Freeze people>فرآیندی عملی برای بازگرداندن آن‌ها به زندگی بین ۵۰ الی ۱۰۰ سال آینده است.

کارشناسان اعلام کرده اند با استفاده از سلول‌های بنیادی برای ترمیم و بازسازی سلول‌های بدن افرادی که منجمد شده اند، استفاده می‌کنند.

اکنون موسسه‌ای در آمریکا به نام سایروجنیک (Cryonics Institute) خدمات منجمد کردن افراد بیمار و درحال مرگ را انجام می‌دهد و قیمت آن برای هر فرد ۲۸ هزار دلار است.


امروز دانشمندان دریافته اند استفاده از فناوری منجمد سازی می‌تواند سبب درمان برخی بیماری‌ها و زیبایی پوست و جلوگیری از ریزش موی سر شود؛ به همین دلیل مخرن‌هایی دارای نیتروژن مایع در دمای منفی ۱۹۶ درجه سلیسیون ساخته شده است و افراد داوطلب به مدت چند دقیقه در این مخزن‌ها قرار می‌گیرند.

اکنون بیش از دو هزار نفر خواهان منجمد کردن خود در زمان بروز بیماری و مرگ برای جلوگیری از مرگ هستند، همچنین اکنون حدود ۱۶۰ انسان و بیش از ۱۰۰ حیوان به حالت منجمد در مخزن‌های این شرکت نگهداری می‌شوند.

کارشناسان این مرکز اعلام کرده اند زمانی که بدن افراد در حالت منجمد قرار دارد نمی‌توانند به تزریق سلول‌های بنیادی برای درمان و ترمیم سلول‌های بدن آن‌ها بپردازند و تنها زمانی که دستگاه در حالت گرم کننده و بازگرداندن دمای بدن فرد به حالت عادی قرار دارد می‌توانند تزریق سلول‌های بنیادی را انجام دهند.

بسیاری از افرادی که داوطلبانه منجمد شده اند مبتلا به بیماری‌های خطرناک بودند و شانس آن‌ها برای زنده ماندن کم بود و خویشاوندان آن‌ها امیدوار هستند درآینده علم پزشکی روش‌های جدیدی برای درمان بیماری آن‌ها پیدا کند.


برای انجام این روش زمانی که فرد به صورت قانونی مرده اعلام می‌شود و تنها دو دقیقه از قطع ضربان قلب او گذشته باشد عملیات منجمد سازی انجام می‌شود؛ هرگونه تاخیر دراین زمان می‌تواند کل فرآیند را نابود کند. دراین حالت به بدن فرد موادشیمیایی تزریق می‌شود تا لخته شدن خون کاهش یابد و خون با محلولی شیمیایی برای حفظ اندام‌های بدن تعویض می‌شود؛ درنهایت بدن فرد را به دمای منفی ۱۹۶ درجه سلیسیوس می‌رسانند و در محفظه‌هایی از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

برخی منتقدان این پروژه اعلام کرده اند وقتی سلول‌های بدن می‌میرند حتی با منجمد کردن دیگر زنده نمی‌شوند واین یک تلاش بی فایده است و امکان بازگرداندن زندگی به افراد منجمد شده وجود ندارد.

انجام این کار باید بلافاصله پس از مرگ انجام شود تا از آسیب دیدن بیشتر سلول‌های مغزی جلوگیری شود.dailymail
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: