کد خبر: ۱۸۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 08
حمیدیه از ضرورت افزایش بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته سلول‌های بنیادی خبر داد.
شفاآنلاین>سلامت>حمیدیه از ضرورت افزایش بازار کار برای فارغ التحصیلان رشته سلول‌های بنیادی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی که امروز برگزار شد، در خصوص پیشرفت كشور در حوزه علم و فناوری سلول های بنیادی اظهار كرد: با توجه به پیشرفت در حوزه سلول های بنیادی باید تعداد دانشجویان در این رشته را افزایش داد.

لزوم رشد علم در حوزه بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی

وی با اشاره به اینكه باید موقعیت كاری را برای دانشجویان رشته سلول های بنیادی افزایش داد، گفت: زمانی كه تعداد رشته های سلول بنیادی را افزایش داده ایم، باید حوزه های كاری هم برای این دانشجویان ایجاد كنیم كه تمام تلاش ما روی این مسئله است.

حمیدیه با بیان اینكه پروژه شهر سلول در استان البرز در حال افتتاح شدن است، خاطر نشان كرد: هدف از افتتاح این پروژه رشد علم در حوزه بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی است.

زخم ایجاد شده در ترمیم میلین باعث بهبود می شود

در ادامه مراسم محمد جوان فیزیولوژی پزشكی در خصوص ترمیم میلین در بیماری مولتیپل اسكلروزیس اظهار كرد: كانسری كه در بیماران مولتیپل اسكلروزیس وجود دارد در حین ترمیم میلین زخمی در این بیماران به وجود می آید كه خود این زخم باعث بهبود روند بیماری می شود.

جوان با اشاره به اینكه در برخی سلول های بنیادی محدودیت بدنی برای بیمار به وجود می آید، گفت: ما به دنبال تبدیل این سلول های بنیادی به سلول های قابل ترمیم هستیم كه سلول مهار كننده را به سلول همكار تبدیل كنیم، تلاش ما بر این است كه سلول های مهار كننده را در محیط طبیعی خودشان تبدیل كنیم.

جایگاه علوم نوین در پزشكی بالین

در ادامه مراسم شهریار نفیسی رئیس دانشكده پزشكی و رئیس سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی در خصوص جایگاه علوم نوین در پزشكی بالینی اظهار كرد: سلول های بنیادی در بیماری های نورولوژیک كاربرد داشته است.

نفیسی با اشاره به اولین سمپوزیوم كه 2 سال پیش برگزار شد، گفت: طی این 2 سال مطالعات متعددی در زمینه سلول های بنیادی انجام شده است كه همكاران در زمینه علوم بالینی و پایه در سلول های بنیادی بیماری نورولوژیک بسیار نتایج مثبتی داشته اند.

وی با بیان اینكه بیماری های مغز و اعصاب را می توان با سلول های بنیادی درمان كرد، خاطر نشان كرد: امیدواریم بتوان با پیشرفت های بیشتر فعالیت های مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

رئیس سمپوزیوم بیماری های اعصاب و سلول های بنیادی با اشاره به اینكه كشورهای متعددی در حال انجام فعالیت مناسب در زمینه سلول های بنیادی هستند، مطرح كرد: یمن جزو كشورهایی است كه هم در بیماری ام اس، پاركینسون، فلج مغزی، سكته مغزی و ضایعات نخایی مطالعاتی در سلول های بنیادی انجام داده است.
افزایش فعالیت دانش آموزان در سلول درمانی

در ادامه مراسم شروین بدو رئیس مركز طبی كودكان و دبیر علمی سمپوزیوم در خصوص سلول های بنیادی و سلول های مغز و اعصاب گفت: آخرین دستاورد هایی كه محققین در زمینه اختلالات مغز و اعصاب به دست آورده اند رو به پیشرفت است.

بدو با اشاره به اینكه حدود ٢٤ مقاله در خصوص بیماری مغز و اعصاب ارائه شده است، گفت: دانش آموزان برتر در حوزه سلول درمانی فعالیت مناسبی داشته اند و شاهد پیشرفت جوانان در زمینه مغز و اعصاب هستیم.
اثرات درمانی سلول های بنیادی الوژنیک بندناف در فلج مغزی كودكان

در ادامه مراسم شاه فرهت متخصص نوزادان در خصوص اثرات درمانی سلول های بنیادی الوژنیک بندناف در فلج مغزی كودكان اظهار كرد: با توجه به اینكه با یک سلول یک انسان به وجود می آید با همین یک سلول هم می توان بیمار را درمان كرد تا فرد زندگی خود را ادامه دهد.

شاه فرهت با اشاره به اینكه سی پی اختلالات حركتی غیر پیش رونده هستند، گفت: در سی پی ممكن است چهار اندام بیمار مبتلا شود و یا دو اندام و دو دست او مبتلا باشد و یا فقط cerebval درگیر باشد كه تشخیص مرحله بیماری در دوران درمان مشخص می‌شود.

این متخصص نوزادان با بیان اینكه اگر مغز پس از تولد آسیب دیده باشد احتمال اینكه به حالت قبل بازگردد كم است، گفت: درمان های انجام شده روند خوبی را در این زمینه نداشته است، اما ما با استفاده از سلول های بنیادی بندناف توانسته ایم روند درمان بیماری را بهتر پیش ببریم.

وی با اشاره به اینكه با پیشرفت در زمینه سلول های بنیادی می توان كار بزرگی در این زمینه انجام داد، یادآور شد: بیشترین هدف این است كه سلول های بنیادی عوارضی مانند تب بالا و فلج مغزی نداشته باشد؛ اگر بتوانیم اثبات كنیم سلول های بنیادی فعالیت مغز را بهتر می كند در بهبود بیمارانی كه آسیب مغزی هم دیده اند كاربرد دارد.
برچسب ها: سلامت ، بازار کار ، توسعه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: